26 Kasım 2013 Salı

Meyve Salatası


Uzun bir aradan sonra bekleyen enerji deposu bir tarif. Yine uzun bir aradan sonra güzel haberlerle görüşmek üzere.. 

Meyve Salatası

Malzemeler;
3 adet mandalina
2 adet armut
2 adet elma
1 çay bardağı kurutulmuş yaban mersini
2 limon suyu

Yapılışı;
Limon suyunu sıkıp hazırlayın. Elma ve armutları soyup, çekirdeklerini ayıklayıp doğrayın. Limon suyuyla karıştırıp kararmasını önleyin. Yaban mersini ilave edip karıştırarak servis tabaklarına alın.

Afiyet olsun..

27 Ekim 2013 Pazar

Kemalpaşalı Sütlaç


Kemalpaşalı Sütlaç

Malzemeler;
1 paket Kemalpaşa Tatlısı

veya

Yarım paket Kemalpaşa Tatlısı
1 paket hazır sütlaç

Yapılışı;
Bloğumu ilk açtığımda bu tarifin muhallebilisini denemiştim, muhallebisine tarçın eklemiştim. 2 sene önceki Ramazan'da Keşküllü Kemalpaşa yapmıştım, bu sene Ramazan'dan sonra da bunu yaptım. Sanırım en güzeli sütlaçlısı oldu. Zaten sütlaca meyveyi, karameli ve çikolatayı da çok yakıştırırım. Belki de o yüzdendir sütlaca böyle taklalar attırmam. 


Evde yaptığınız sütlacın bir kısmını farklı yapmak veya yeni bir lezzet denemek isterseniz işte size bir tarife iki öneri.

Kemalpaşayı veya Peynir Tatlısını üzerindeki tarife göre hazırlayın. Biraz şerbetli - sulu kalmaları daha lezzetli olmalarını sağlıyor. Eğer büyüklerse kaselerin dibine birer tane küçüklerse bir kaç tane yerleştirebilirsiniz. Üzerine sütlacını sıcakken dökün ve ilk sıcağı çıktığında buzdolabına kaldırın. Soğuk soğuk servis yapın. 

Ben hazır Kemalpaşa kullandığım zamanlarda şeker miktarı çok fazla olduğu için üzerindeki şerbet ölçüsünü birebir uygulamıyorum. Şekerini bayağı kısıyorum, tavsiyem şeker miktarını damak zevkinize göre ayarlamanız. 

Afiyet olsun.. 

22 Ekim 2013 Salı

Hellimli Tavuklu Salata


Sonbahar soframızın en sevilen tariflerinden biri Hellimli Tavuklu Salata.. Besleyiciliği ve zararsızlığıyla herkes tarafından korkmadan yenilebilir. 
Hellimli Tavuklu Salata

Malzemeler;
2 demet kuzu kulağı
1 paket hellim peyniri
Yarım kg tavuk şinitzel
Kaju taneleri
Tuz ve zeytinyağı

Yapılışı;
Tavuk şinitzelleri ve hellim peynirlerini küçük kareler, dikdörtgenler şeklinde doğrayın. Kuzu kulaklarını saplarından ayıklayıp yıkayın ve süzün, gerekirse kurutun. 
Orta ısıdaki tost makinesinde hellim peynirlerini pişirin ve kenara alın. Tost makinesine az sıvı yağ sürüp tavukları dizin ve iki tarafını eşit şekilde pişirin. Makineden aldıktan sonra çok az tuz serpin. Tavuklar ve peynirler ılıdıktan sonra kalan malzemeleri karıştırıp servise hazırlayın. 
Kuzu kulağı ekşi olduğu için limon kullanmadım, isterseniz ıspanak, semiz otu, göbek marul gibi çiğ yiyebildiğiniz otlarla da değerlendirebilirsiniz. 

Afiyet olsun..

7 Ekim 2013 Pazartesi

Sonbahar Temalı Davet Masası ve Profosyonel Yemek Fotoğrafları

Yapım ve styling: Reyyan Özuğur
Fotoğraflar: Ayşe Ezgi İçmeli


Neredeyse bütün yemek bloggerları yemek videosu çekimleri, tv programı çekimleri teklifi alıyor. Ama ben bunların hiç birini değerlendirmediğim için size bunlardan bahsedemiyorum. Zaten bunların üstüne benim için çok daha güzel bir teklif aldım. Ben yaptım hazırladım, Ayşe Ezgi İçmeli alet edavatıyla fotoğrafladı. Hani benim 1- 2 dk. içinde çektiğim fotoğraflar gibi olmadı hiç. Perdeleri açtık, yansıtıcı, tripod vs.. Fotoğrafları gördükten sonra tekrar makineme söylenmeye başladım, o da bugün bana " system error" verdi, kaldıramadı tabi:)


Bir aydır ayarlamaya çalıştığımız kuzenler toplantımız için sonbahar teması seçtim. Çok sevdiğim kahverengi tonları, yaprak, kozalak, rafya ipi, hasır ip, keçe şans kurabiyeleri temanın parçalarıydı... Fotoğraflayamadığımız çok güzel şeyler de kaldı..  


Burada da fotoğrafçımız çalışırken, habersiz ben çektim:) 


Sofradaki tariflerin çoğu blogda mevcut.. 
Milföy Kol Böreği.. Garnitürlü hazırladım.. 


Midye Börek.. Kabaklı hazırladım.. 


Hellimli Tavuklu Salata.. 




Meyve Salatası..








Cevizli ve Karamelli Profiterol..


Keçe Şans Kurabiyeleri..

Misafirler gelmeden önce hızlıca çekim yaptığımızdan çok kesik kesik bir muhabbetimiz oldu ama gayet de uyumlu çalıştık.. Kendisi o "Fotoğraf çekiminden sonra kim yiyor bunları?" kısmına da katıldığı için çok teşekkür ederim. Bir benim makinemden çıkan fotoğraflara bir onun makinesinden çıkan fotoğraflara bakıp iç geçirmekle yetiniyorum şu an:) Ayrıca günümüzün çok güzel geçmesini sağlayan misafirlerime de ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum.


Yoğun bir hafta olacağından salata tarifleri büyük ihtimalle bayramdan sonra.. 

4 Ekim 2013 Cuma

Milföy Kol Böreği



Milföy Kol Böreği

Malzemeler;
4 adet ikili milföy (8 kare parça)
1 çay bardağı un

2 adet haşlanmış patates
1 adet soğan
Kırmızı pul biber, kara biber, tuz
1 - 2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yumurta sarısı 
Çörek otu
Mavi haşhaş tohumu



Yapılışı;
Rondodan geçirilmiş soğanı sıvı yağda soteleyin. Patatesleri üzerine rendeleyip baharatlarını ekleyerek birbirine iyice yedirerek iç harcı hazırlayın. 
Milföyler oda sıcaklığına geldiğinde un serpilmiş tezgahta büyük bir dikdörtgen olacak şekilde açın. Hamurun her tarafına gelecek şekilde patatesli harcı serpiştirin. Hamuru rulo yapıp kendi etrafında bir kaç kez döndürerek kol böreği şekli vererek tepsiye alın. Yumurta sarısı sürüp çörek otu - mavi haşhaş tohumu serpip 180 derecede pişirin. 
bu börek harcında soğanı yemeklik doğramaktansa püre halinde kullanmayı daha çok seviyorum, böylece soğanla patates iyice kaynaşmış oluyor ve soğanın suyu harcı yumuşatmış oluyor. İç harcını değiştirebilir, üstüne farklı şeyler serpebilirsiniz. 

Afiyet olsun.. 

30 Eylül 2013 Pazartesi

Ev Yapımı Çokokrem - Nutella - Sürülebilir Çikolata



Bir markanın ürünün adının önüne geçmesi onun ne kadar güçlü bir marka olduğunu gösterir ve de ne kadar beğenildiğini. Mesela 10 yıl öncesine kadar sürülebilir çikolatanın adı çokokremdi, yavaş yavaş chokella sonra da nutella oluverdi. Öyle ki nutellasız kahvaltı sofraları yok, nutella kadının ve erkeğin stresli zamanlarında tatlı krizlerinde kaşık kaşık dalabileceği bir kurtarıcı.. Şİmdi de x markalar kaşıklamaya doyamayacaksınız diye yeni ürün çıkarıyorlar. Bana en komik geleni de tepesinde bir adet fındık olanı. "Buz devrinden geliyoruz biz, o fındığın peşindeyiz.. "
Geçen kış nadiren de olsa aldığım çokokrem uzun süre bozulmayınca cin ifrit oldum. Biraz tarif araştırdım ama eski tarifler hep margarinliydi denemekten vazgeçtim, çikolatalı kremalı bir şey uydurdum onu da pudingimsi buldum. Sonra lezzet yolu bir tarif yaptı, ben de ancak geçenlerde deneyerek "Tamam, bu kahvaltıda yenir, aferin." diye çokokrem tarifine sonunda ulaştım. (Ben çokokrem diyenlerdenim.) 
Çocuklarınıza kahvaltıda hazır bir şeyler yedirmek istemiyorsanız işte tarifi. 

Ev Yapımı Sürülebilir Çikolata

Malzemeler;
100 gr fındık içi
80 gr bitter çikolata
80 gr sütlü çikolata
200 ml süt
30 gr süt tozu
20 gr bal

Yapılışı;
Fındıkları önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10 dk. kadar kavurun. Fırından aldığınız gibi mutfak robotuna doldurun ve yağı çıkana kadar çekin. Fıstık ezmesi kıvamına yaklaştığında tamamdır.
Çikolataları kırarak benmari usulü erimeye bırakın. Alttaki tencerenin suyunu 1/3 oranında doldurmanız yeterli olacaktır.
Süt , süt tozu ve balı bir çırpıcı yardımıyla sos tenceresinde topaklanmadan çok kaynamamasına dikkat ederek ısıtın.
Çikolatalar eridiğinde tencerenin üzerinden alın ve fındıklara ekleyin, birlikte iyice karışana kadar çekin. Ilık sütlü karışımı da ekleyerek tüm malzemenin özdeşleşmesini sağlayın.
Yaklaşık 200 - 250 gr kadar biraz sulu bir çokokreminiz olacak. Kapaklı bir kaba alın ve soğuduğunda buzdolabına kaldırın. Buzdolabında beklediğinde çokokrem kıvamına ulaşacaktır.
Çokokremde yoğun gelen lezzet yok, fındık ve çikolata eşit kıvamda. Yalnız robotunuzun bıçağının keskinliği sizin çokokreminizin pütürlüğünü belirleyecek önemli etken. Çok keskin hele de çift bıçaklı robotunuz varsa şanslısınız, ayrıca robotu büyük boy kullanmanızda fayda var. Çünkü sütlü sosu eklediğinizde karışım biraz yukarılara doğru çıkıyor. Çikolata olarak da en sevdiğiniz markayı kullanın ki yediğinize değsin:)

Afiyet olsun..

23 Eylül 2013 Pazartesi

Kış Hazırlıkları


Bana kalırsa, değişen bir çok şey gibi artık hediyeleşmeler de değişiyor. Tamam belki bi borcamın yerini hiç bir şey tutmuyor ama:) Çalışan bebekli anne, mutfakla arası olmamış yeni gelin, yeni ev tutmuş bir öğrenci, ailesinden uzakta çalışmak zorunda kalan bir bekar için götürülebilecekler içindeki en iyi hediyelerden biri bu bence... 
Yazdan hazırlanmış konserveler veya derin dondurulmuşlar, kullanıldığında bol bol dua alacağınız bir hediye çeşidi.. 

Közlenmiş Patlıcan, Közlenmiş Kırmızı Biber, Taze Fasulye, Barbunya, Bamya ve Domates Püresi.. 

Bu kış (bezelye ve vişneyi kaçırdığımı saymıyorum) çekirdek ailem için yaptığım kış hazırlıklarında bunlar var. 2 'şer 3'er kilodan ama bize yeter inşallah. Ne de olsa derin dondurucum yok buzdolabının buzluğundalar.. 

Közlenmiş Patlıcan ve Kırmızı Biber;
Patlıcanları ve kırmızı biberleri yıkadıktan sonra delmeden fırında közledikten sonra bir poşet içine doldurup ağzı kapalı (kabukların yumuşayıp kolay soyulması için) bir süre bekletin. Daha sonra patlıcanları hızlıca soyup doğrayarak limon suyuyla karıştırın ve buzdolabı poşetlerine veya buzluğa giren saklama kaplarına doldurun. Kırmızı biberleri soyduktan sonra çekirdeğini ayıklayıp ister tüm tüm, isterseniz doğrayarak poşetleyin. 
İmkanınız varsa bu közleme kısmını lahmacun - pide yapan yerlerde yaptırın, ki patlıcan biberde köz tadı olsun.

Taze Fasulye;
3 kilo taze fasulye
1 kilo domates

Taze fasulyeleri ayıklayıp temizledikten sonra 1 kilo domates püresiyle çok az tuz ilaveli tencerede fasulyeler renk değiştirene kadar ara sıra karıştırarak pişirin. Buzdolabı poşetlerine alıp soğumasını bekleyin ve ağzını sıkıca kapatarak buzluğa atın. 

Barbunya;
Ayıklayıp yıkadığınız gibi poşetlere.. 

Bamya;
1 kg bamya 
1 yemek kaşığı sirke
Tuz, buz 

Bamyaların tepelerini huni şeklinde soyup yıkayın. 4 - 5 lt tuzlu, sirkeli kaynamış suya atıp 4 - 5 dk. kaynatın. Yine 4 - 5 lt. kadar buzların olduğu bir soğuk su hazırlayın. 5 dk. sonra bamyaları kevgirle alıp soğuk suyun içine atın. Bir kaç dk. sonra sudan süzerek alıp buzdolabı poşetlerine doldurun ve soğumasını bekleyin ve buzluğa kaldırın. 

Domates Püresi;
İstediğiniz kadar domates
Domatesleri ister kabuğuyla ister soyarak rondodan geçirin. Miktarına göre bir tencereye alıp suyunu çekene kadar pişirin. Silikon kalıplara doldurun ve öylece buzlukta dondurun. Donduktan sonra streç filme sarıp poşetleyebilirsiniz. (Bu silikon kalıp fikrini Cahide&Jibek'te gördüm.) 

Enginar;
Enginarı suyuyla birlikte bir poşet içinde saklayabilirsiniz. Yalnız çözdürme kısmını buzdolabında değil oda ısısında yapın ki enginarlar kararmasın. 

Mevsim döndü dönüyorken, pazarlardan sebzeler henüz kalkmamışken dilediğinizi yapıp atın buzluğa derim. İster hediye edin, ister kullanın..


Afiyet olsun.. 

17 Eylül 2013 Salı

Nutellalı Supangle


Nutellalı Supangle

Malzemeler;
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 adet yumurta

2 su bardağı su
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
5 - 6 yemek kaşığı nutella

Yapılışı;
Un, toz şeker, yumurta ve sütü büyük bir tencerede çırpıcıyla muhallebi olana dek karıştırarak pişirin. Ocaktan aldıktan sonra su, sıvı yağ, kakao ve nutellayı ekleyip mikserle pürüzsüz olana kadar karıştırın. Kaselere alıp 4 - 5 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapın. 


Biz tabii ki bu kadar küçük kaplarda yemedik bu supangleleri, bunlar küçük hanım için özel hazırlandı. Tahta kaşıkla yemek de ayrı bir hoşuna gitti zaten.. 


Tarifin kaynağı bir yemek programıymış. Hangi sürülebilir çikolatayı seviyorsanız onu kullanmanızı tavsiye ederim.

Afiyet olsun..

12 Eylül 2013 Perşembe

Simit Yapmak..

Yemek bloggerı olmanın en güzel yanlarından biri büyük mutfaklarda, fabrikalarda yemek yapma şansınızın olması.. Hele ki sizi çağıran sevdiğiniz ve bildiğiniz bir markaysa mutlu olmamanız içten değil. Güllüoğlu'nda ilk katmer için toplanmıştık, pek benlik bir lezzet olmadığından onu evde denememiştim. Ama bu sefer öyle bir şey denedik ki, hepimiz seviyoruz; simiiit..  

Duru'yla katılabildiğim etkinlikler daha bir ayrı oluyor sanki:)

Zaten mayalı hamurla oynamayı seven ben, simit yapmanın bu kadar keyifli olacağını tahmin etmezdim. Kıvır, çevir, bük, dola, yapıştır. Ben hamuru kıvırdıkça Duru güldü, o güldükçe ben daha çok simit yaptım. Bizi 2. kez mutfağında ilgiyle ağırlayan, bütün sorularımıza doyurucu cevaplar veren Fatih Güllü ve  Güllüoğlu ekibine çok teşekkür ediyorum. 


Simit

Malzemeler (10 adet için);
500 gr un (yaklaşık 4.5 su bardağı)
250 gr ılık su
50 gr sıvı yağ
1 adet yumurta
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz 
20 gr ekmek mayası (yaş maya)

1/2 su bardağı üzüm pekmezi
1/2 su bardağı su

150 gr susam

Yapılışı;
Unun tamamını mermer tezgah üzerine eleyin ve ortasını havuz gibi açın. Un havuzunun dış tarafına şeker ve tuzu dökün. Havuzun ortasına mayayı alın, üzerine sıvı yağ, su ve 1 yumurtayı ekleyip yaş mayayı parmaklarınızla ezin. (1 kg un için yumurta miktarı 1 adet, ben yarım ölçüye de 1 yumurta kullandım) İç taraftan başlayarak unu azar azar alıp hamuru yoğurun. Yarım saat - 45 dk. arası mayalamaya bırakın. Mayalanan hamuru 10 eşit bezeye bölün ve yuvarlayın. Üzerini temiz bir naylon poşetle (buzdolabı poşetini keserek kullanabilirsiniz) kapatıp 5 - 10 dk. kadar bekletin. Yuvarlak bezeleri ortadan ikiye katlayarak (tam üst üste değil de bir taraf tam ortaya gelecek gibi) 10 - 15 cm. lik rulolar haline getirin ve 5 - 10 dk. kadar tekrar bekletin. Hamurun uçlarının fazla incelmemesine dikkat edin. Dinlenen ruloları ortadan başlayarak iki elinizle bastırarak açın. Bu esnada hamuru kendiniz uzatmaya çalışmayın, iki elinizle yaptığınız baskı hamuru kendiliğinden uzatacaktır. Hamurun uç kısımlarını yine inceltmemeye dikkat edin, ruloya göre biraz tombik kalsın. Neredeyse 40 cm kadar olan hamuru açma burkar gibi iki taraftan ters yöne iyice bükün. Sağ uç yukarı, sol uç aşağı burkmak gibi, elinizin özelliğine kalmış yani. Büktüğünüz hamuru iki ucundan tutup hızlıca kaldırın, kendi etrafında burkulan hamuru tezgaha alıp tekrar kendi etrafında bir kaç kez burkun. Yuvarlak ucun altına ve üstüne açık olan tarafın hamurlarını getirerek sıkıca yapıştırın, tekrar bir kaç kez bastırıp döndürerek simit şekillendirmeyi tamamlayın. Bknz.; video:)
Üzüm pekmezi ve suyu derin bir kap içinde karıştırın, susamı da derin yayvan bir kap içine dökün. Simitleri teker teker pekmezli suya batırın, çıktıktan sonra susama bulayın, elinizle çekiştirmeden döndürerek biraz daha büyümesini sağlayın. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dk. pişirin. Pişme esnasının 12. dk. sında tepsiyi ters çevirip simitlerin her yerinin eşit pişmesini sağlayın. 
Anlatması çok uzun ama yapması o kadar zevkli ki, oyun hamuru, şeker hamuru gibi. Bizim orada yaptığımız simitlerde hamur mayalama kısmı üzerini yine naylonla örterek oldu ama, ben sıcaklardan daraldığım için ev ortamında cam açık, rüzgar esiyor vs. diye yine kapaklı bir kutuda mayaladım. Diğer dinlenme aşamalarındaysa üzerini naylonla örterek beklettim. Ayrıca mermer üzerinde malzemeler çabuk soğuyacak, nasıl mayalanacak bu hamur? dememe rağmen yine de mayalandı çok şükür. Evde herkesin çok beğenmesi de benim için ayrı bir zevk.

Güllüoğlu ürünlerini internetten de sipariş verebiliyorsunuz. Ayrıca kampanyaları da oluyor. Ürünlerini incelemek için buraya, sipariş için buraya bakabilirsiniz. 

(Bu tarifi o kadar zor şartlarda hazırladım ki, mesela Zehracık peyniri hep elinde ufaladığı için fotoda 3 tane simidin yanında küçücük peynir, bir de kendi fotoğraf makinesi hep çayı simidi çekiştiriyor, yazarken zaten kafam bi dolu oldu. Bir eksiğim vardır elbet, kusura bakmayın.)

Afiyet olsun.. 

9 Eylül 2013 Pazartesi

Mısır Unlu Patlıcan


Mısır Unlu Patlıcan

Malzemeler;
4 adet patlıcan
2 adet yumurta
1 çay bardağı mısır unu
Tuz, karabiber
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;
Patlıcanları alacalı soyup parmak şeklinde doğrayın ve az tuzlu suda yumuşayana kadar haşlayın ve süzün. Yumurta, mısır unu, tuz ve karabiberi bir kasede çırpın. Tereyağının yarısıyla orta boy bir teflon tavayı yağlayın. Ilıyan patlıcanları yumurtalı karışıma bulayarak hamsi tava yapar gibi tavaya dizin. Kısığa yakın orta ateşte ağzı kapalı olarak pişirin. Ters çevirme esnasında tavayı tekrar yağlayarak öteki yüzünü pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.
Yıllar önce annemin Trabzonlu bir komşumuzdan öğrendiği bir tarif bu. Tabi benim için anne elinden yemek daha lezzetli. Canım çok istediğinde ben de yapıyorum, zaten 5 dk. içinde kayboluyor. Öyle ki ben bu patlıcanların soğuduğunu henüz görmedim:)

Afiyet olsun..

6 Eylül 2013 Cuma

En Kolay Crumble


En Kolay Crumble 

Malzemeler;
2 adet orta boy şeftali
5 - 10 adet kırmızı erik
1 paket fındıklı bisküvi

Servis için dondurma

Yapılışı;
Çabuk ve kolay bir tatlı yapmak için tüm gereken malzemeler bunlar. Pişmiş meyve ve kıtır hamur seviyorsanız onları bir de dondurmayla buluşturun tamam. 
Şeftalilerin kabuklarını soyun, eriklerin çekirdeklerini çıkarın ve hepsini küp küp doğrayın. 4 adet sufle kabına meyveleri bölüştürün. Üstlerini bir paket fındıklı bisküviyi kırarak kapatın. 180 - 200 derecelik fırında 20 dk. alt, 10 dk alt - üst kademede pişirerek fırından alın. Eğer alttan üstten ayrı ısıtmalı fırınınız yoksa ilk 20 dk. üstü folyolu, son 10 dk. folyosuz pişirin. Ilıyınca dondurmayla birlikte servis yapın. 
Crumble'ı en çok elmalı olarak hazırlıyorum. Bu sefer hem ekşimsi hem tatlımsı olsun istedim. Dilerseniz bisküvilerin arasına fındık veya ceviz parçaları ekleyebilir, alt kattaki meyveleri mevsimine göre değiştirebilirsiniz. 

Afiyet olsun.. 



3 Eylül 2013 Salı

Unlu İrmik Helvası


Unlu İrmik Helvası

Malzemeler;
100 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı un
1 su bardağı irmik
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1.5 su bardağı süt

Yapılışı;
Süt, su ve toz şekeri bir tencereye alıp şeker eriyene kadar kaynatın ve altını söndürün. Sıvı yağ ve tereyağını bir tencerede eritin. Un ve irmiği ekleyerek tahta bir kaşıkla orta ateşte yaklaşık 10 dk. istediğiniz rengi alana dek kavurun. Şerbetin tamamını yavaşça karıştırarak ekleyin, şerbetini çekip helva kıvamını alana dek karıştırmaya devam edin ve ocağı söndürün. Tencereyle kapak arasına kağıt havlu koyup en az 15 dk. dinlenmeye bırakın. Dilediğiniz gibi servis yapın. 
Hem irmik hem un helvası severim ama un helvasını bu havalarda saatlerce kavuracak sabrım yok ne yazık ki.. Bir de sütlü hazırlayınca son zamanlarda hiç öyle koyu renkli un helvası yapamadım:) Sonra bir gün dur ikisini birden karıştırayım bunların dedim, internette tarif aradım. Daha önce deneyenler olmuş tabii ki, damak bu akla düşürüyor sevdiğin lezzetleri. Benden önce canı çeken biri bulmuş tarifi. Ben de kendi damak zevkime göre ayarladım. Yeme de yanında yat.. 
Helvayı dinlendirme esnasında bazen bir de yoğurt mayalar gibi örtülere sarıyorum. O zaman daha iyi demleniyor gibi geliyor bana, bu tarifi de öyle hazırladım mesela. Kıvam olarak da yumuşak bir helva, kalıplarla ters de çevirebilirsiniz.
Fotoğraf yine Zehracık'ın azizliğine uğramış durumda, kaşıktaki helva minik minik parmaklandı ben çekene kadar:) Helva severlere şiddetli tavsiyemdir.. 

Afiyet olsun.. 

31 Ağustos 2013 Cumartesi

Marmelat Erik - Elma - Şeftali


Hiiç reçel sevmezken, bir marmelat krizidir tuttu beni, kalktım bir gün boyunca tencere tencere marmelat yaptım. İlk önce erik marmelatını yaptım, daha sonraki günlerde erik, şeftali ve ekşi elma. Marmelat sevmemin nedeni reçelin tane tane tatlı meyvelerini yiyemeyişimden belki de, reçel olarak sadece böğürtlen reçelini seviyorum o da marmelat sayılır zaten. Nadiren de olsa hazır olarak yediğimiz tek reçel de diabetik böğürtlen reçeli veya vişne reçeliydi. Evde yapılan reçel ve marmelatlara koruyucu koymadıkları için, uzun süre dayansın diye hep şekeri basarlar ya. Ben de o kadar tatlı sevmediğimden, az miktarda meyveyle az şekerli marmelatlar hazırladım. Zehracık her gün marmelatları parmaklıyor, elinin yüzünün bulaşığına rağmen yediği şeyin ne olduğunu biliyorum diye benim içim gayet rahat. 


Erik Marmelatı
1 kg erik 
3/4 çay bardağı su
2 su bardağı toz şeker
3 - 4 adet karanfil
Çubuk tarçın
1 çay kaşığı tereyağı
1 limon suyu

Şeftali Marmelatı
1 kg şeftali
1 su bardağı toz şeker
3 - 4 adet karanfil
Çubuk tarçın
1 çay kaşığı tereyağı
1 limon suyu

Ekşi Elma Marmelatı
2 kg elma
1 çay bardağı su
2 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı su
3 - 4 adet karanfil
Çubuk tarçın
1 çay kaşığı tereyağı
1 limon suyu

Yapılışı;
Marmelat yapmadan önce bütün meyvelerin tadına bakarak şeker miktarını ve sulu olup olmamasına bağlı olarak su miktarını ayarlamanız tavsiyemdir. Ayrıca blendırdan geçirip karıştıracağınız için büyük bir çelik tencere kullanmanızda fayda var.
Eriklerin çekirdeklerini ayıklayıp ikiye bölerek tencereye yerleştirin.
Şeftalilerin kabuklarının kolay soyulması için alt tarafına bıçakla artı şeklinde kesikler atıp sıcak suda ağzı kapalı olarak 10 - 15 dk. bekletin. Kabuklarını soyun, çekirdeklerini çıkarın ve ikiye üçe bölerek tencereye alın.
Elmaların ortasını elma oyucuyla oyun, kabuklarıyla birlikte ince ince dilimleyip tencereye alın.
Erik ve elmalara su + toz şeker, şeftaliye sadece toz şeker ekleyerek iyice yumuşayana kadar kısığa yakın orta ateşte pişirin. Yumuşadıklarında blendırla püre haline getirin, tekrar ocağa alın. Karanfil, çubuk tarçın ve tereyağını ekleyerek kısık ateşte dibinin tutmamasına dikkat ederek ara ara karıştırarak pişirin. Yaklaşık 20 - 25 dk. içinde kıvam aldıklarında limon suyunu ekleyip bir taşım daha kaynatarak ocaktan alın.
Tereyağı marmelatta köpük olmasını engeller ve birazcık parlaklık verir. Şeftalileri blendırdan geçirmeden önce eğer çok su salmışlarsa suyunu süzmenizi öneririm, ki şeftali zaten sulu bir meyve olduğundan çok sulu bir marmelatınız olmasın.
Cam kavanozlara tepelemesine doldurup ağzını sıkıca kapatıp buzdolabında muhafaza edin. Eğer benim gibi az şekerli seviyorsanız reçel gibi uzun süre koruyamazsınız, çok beklettiğiniz takdirde küflenmeler olabilir. Az miktarda yapıp küçük kavanozlarda saklamak biraz daha uzun süre kullanmanızı sağlayabilir, ama meyveleri mevsiminde az az yapmak daha iyi gibi.
Elma marmelatına kahvaltı esnasında ceviz parçaları ekleyebilirsiniz, erik marmelatının üzerine de antep fıstığı parçaları..
Kurabiyelerin arasında, muhallebi kuplarında, tatlı yoğurtlarda ve tartlarda değerlendirmek de zevkinize kalmış.

Afiyet olsun..

28 Ağustos 2013 Çarşamba

Oreolu Dondurma


Oreolu Dondurma

Malzemeler;
1 kutu mini oreo
250 gr vanilyalı dondurma
1 poşet krem şanti
1 çay bardağı süt

Yapılışı;
Vanilyalı dondurmayı biraz yumuşaması için dışarıda bekletin. Krem şantiyi 1 çay bardağı sütle koyu kıvamda hazırlayın, yumuşayan dondurmayı krem şantiyle birlikte çırpın. Mini oreoları bıçakla küçük parçalara bölün. Dondurmalı karışıma oreoların yarısını ekleyip karıştırarak her yere gelmesini sağlayın. Streç filmle kapladığınız bir kalıba karışımı boşaltıp, bir gün buzdolabında bekletin. Servis öncesi ters çevirip üzerini kalan oreolarla süsleyin. 


Türkiye'ye gelmesini beklediğimiz ürünlerden birisi de oreo'ydu. İlk dondurmayla denedik, çocuklara siyah siyah pek sevimli gelmedi ama negro severler ve kakaolu bisküvi sevenler beğenecektir.
Sadece krem şantiyle buradaki gibi parfeler hazırlamaktansa, dondurmaları krem şantiyle çoğaltıp bu tarz dondurmalar hazırlamayı daha çok seviyorum.

Afiyet olsun..

23 Ağustos 2013 Cuma

Kara Fasulye Salatası


Kara Fasulye Salatası

Malzemeler;
1 su bardağı kara fasulye
1 çay bardağı haşlanmış mısır
Yarım demet taze soğan
Bir kaç dal dere otu
1 adet kırmızı biber közlenmiş veya sotelenmiş
1 çay bardağı dilim yeşil zeytin
Bir kaç adet kornişon turşu
Nar ekşisi, zeytinyağı
Limon suyu, tuz

Yapılışı;
Bir gün önceden suda beklettiğiniz kara fasulyeleri az tuzla haşlayın. Taze soğan, dere otu ve turşuyu doğrayın, diğer malzemelerle birlikte büyük bir kaba alın. Sos malzemeleriyle birlikte karıştırarak servis tabağına alın. 
Börülce Salatasını, Piyaz'ı ve ekşiyi seviyorsanız, bu salatayı da seveceksiniz, deneyin..

Afiyet olsun..

20 Ağustos 2013 Salı

Soğanlı Kiş


Soğanlı Kiş 

Malzemeler;
100 gr tereyağı
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
2 su bardağı un
Tuz

2 adet iri kuru soğan
2 sap taze soğan
1 adet kırmızı biber
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı dolusu kara biber
Tuz
1 kutu krema
1 adet yumurta
100 gr rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki tereyağını, yoğurt ve yumurtayla karıştırın. Azar azar un ve tuz ilavesiyle çok sert olmayan ve ele yapışmayacak bir hamur yoğurun. Buzdolabında yarım saat dinlendirin. Duruma göre daha az veya çok un kullanabilirsiniz.
Kuru soğanları jülyen doğrayın. Kırmızı biber ve taze soğanları küçük küçük doğrayın. Kuru soğanları sıvı yağda tuz ve karabiberle karamelize olana dek soteleyin, taze soğan ve kırmızı biberleri de ekleyip bir kaç dakika daha soteleyip ocaktan alıp soğumaya bırakın.
Hamurun 3/1 'ini kenara ayırın. Kalan hamuru tart kalıbının tabanı büyüklüğünde açıp tabana yerleştirin. Diğer küçük hamuru ince uzun bir rulo yaparak kalıbın etrafına bastırarak yerleştirin. Çatalla tartın üzerinde delikler açın. Soğanlı karışımı hamurun üzerine yayın. Üzerine rendelenmiş kaşarı serpiştirin. Krema ve yumurtayı birlikte çırparak tartı kaplayın. 180 derecede yarım saat kadar pişirin. Fırında alınca biraz beklettikten sonra dilimleyerek servis yapın.
Benim için çok güzel bir şey bu Soğanlı kiş. Soğan karabiberle birlikte karamelize olduğu için tadı müthiş oluyor. Bir de yanına taze soğan + kırmızı biber üstüne kaşarlı krema, ince bir hamur üzerinde enfes enfes.. Aynı içi iç harç olarak kullanınca bu lezzeti alamıyorsunuz. Hamurun içinde hapsolunca soğanın karamelliği canlı canlı gelmiyor insana:) Şiddetli tavsiyemdir.

Afiyet olsun..

4 Ağustos 2013 Pazar

Bayram Tatlısı Önerileri Ramazan Özel 27. Gün












İnşallah Ramazan Bayramı için fikir olmuştur.. Çok çeşit verip çok kafa karıştırmak istemedim..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?
İftar Sofrası 

3 Ağustos 2013 Cumartesi

Kandil Simidi Ramazan Özel 26. Gün


Kandil Simidi

Malzemeler;
250 gr tereyağı veya tereyağı tadında margarin
1 çay bardağı zeytinyağı
2 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sirke
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı dolusu tuz
1 yemek kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Yumurta akı ve susam

Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki tereyağına, zeytinyağı, yumurta sarıları ve sirkeyi ekleyip, elinizle mıncıklayın. Toz şeker, tuz, mahlep, kabartma tozu ve unu ekleyip kurabiye hamuru yoğurun. Hamura kolay şekil verebilmek için 4'e bölün. 4 hamuru da ayrı ayrı ince yassı rulolar şekline getirin ve bıçakla verevine kesin. Yumurta akı ve susama batırıp önceden ısıtılmış 180 derecede hafif kızarana kadar pişirin. 
Lezzet olarak Minik Tuzlulara benziyor, kıyır kıyır enfes bir kurabiye.. 

Afiyet olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?

2 Ağustos 2013 Cuma

Tavuk Suyuna Tel Şehriye Çorbası Ramazan Özel 25. Gün


Tavuk Suyuna Tel Şehriye Çorbası

Malzemeler;
1 lt. tavuk suyu
1 çay bardağı tel şehriye
Maydanoz, dereotu
Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı;
Tavuk suyu kendiliğinden yağlı olduğu için yağ kullanmıyorum. Bir tencerede tavuk suyunu kaynamaya bırakın, kaynayınca tel şehriyeleri ekleyin. Şehriyeler piştiğinde ocağın altını kapatın taze küçük küçük doğradığınız otları ve baharatları ekleyip karıştırın ve dinlenmeye bırakın.
Tavuk suyunuz azsa suyla çoğaltabilirsiniz. Dilerseniz içine tiftiklenmiş tavuk parçaları da ekleyebilirsiniz. Servis tavsiyem üzerine taze maydanoz ve dereotu eklemenizdir. Hem hasta çorbasıdır hem tavuk suyu değerlendirme çorbası.. 

Afiyet olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?

1 Ağustos 2013 Perşembe

İftar Sofrası Ramazan Özel 24. Gün


Küçük canavarımdan kaçarak çekebildiğim bir iftar sofrasının fotoğrafları..

Kıtır Ekmekli Tarhana Çorbası
Kıtır Ekmekleri naneli eritilmiş tereyağında çevirerek servis yaptım..

Fırında Köfteli Bezelye ordan burdan hayattan'dan denedim ve beğendim, teknik nedenlerden ötürü kendisine yorum yazamadığım için buradan teşekkürü bir borç bilirim.

Acılı - Ekşili Tatlı Tavuk
Şef Serkan Bozkurt'u tv'de yaparken görmüştüm..

Beyaz Pilav
Atamızın nenemizin beyaz pilavı..

Süzme Yoğurt, Tefal süzdü, ben servis yaptım. Tefal Yoğurtçum'un en güzel yoğurdu süzme, ekşi değil, kıvamını ayarlayabiliyorsunuz, yoğurt altı suyuyla da ayran ya da çorba yapın miss miss..


Yoğurtlu Köz Patlıcan Salatası
Seviyorum bu salatayı..

Arpa Şehriye Salatası
Limonum bitti, nar ekşim bitti. Kaldım iki küçük kızla, limonsuz, az limonlu oldu..

Kolay Çiğ Köfte
Bir önceki gün yayınlamıştık ya, o işte..

Mantar Dolması
Çok seviyorum bunu da harika oluyor, eşit boyda mantarlar bulduğumda fotoğrafı çekilecek inşallah..


Kara Orman Pastası
Prensesime özel yapıldı. Pastayı yaparken Nebiye'ye soruyorum tek tek pişireyim pandispanyaları değil mi?, benim fırınımın tepsisi yamuk, şimdi 3 katı düzgün kesemezsem o da yamuk yumuk olacak. O kadar hafif bir pasta ki yarısını 1 kişi yiyebilir. İlk önce ahududu dizmeye karar vermiştim, sonra taze böğürtlen görünce markette, dondurulmuş ahududular yine öyle donuk kalsınlar dedim, sadece ara kata birazcık dizdim. İyi ki de öyle yapmışım yoksa ahududuların suları pastayı bozacaktı.


Kahvenin pembenin uyumunu çok seviyorum, zaten pembe sevmeye kız annesi olduktan sonra başladım. Ben de kahverengi sevince ikisini sürekli birleştiriyorum. Sofrayı çekemedim maalesef, hazırlık esnasında çektiğim bu boş masa var yalnız, üzerindeki 70 yıllık antika örtüsüyle..

Ayrıca herkese markalar tabak çanak sponsoru olurken ben buradan sofradaki hediye tabaklarımın sahibine teşekkür edeyim. Teşekkürler 85 Model..

Bugün tarif yok o yüzden fikir olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?
Demirhindi Şerbetli Şeftali Kompostosu 

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Kolay Çiğ Köfte Ramazan Özel 23. Gün


Kolay Çiğ Köfte

Malzemeler;
2 adet patates
1 adet kuru soğan
2 su bardağı ince köftelik bulgur
Bir kaç diş sarımsak
Yarım demet maydanoz
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 yamek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı isot 
1 silme yemek kaşığı kimyon
Tuz

Servis için 
Limon ve kıvırcık 

Yapılışı;
Patatesin kabuklarını soyup haşlayın. Soğan ve sarımsağı rendeleyin, maydanozu çok küçük olacak şekilde kıyın. Bulguru bir süzgece alıp üzerine kaynar su dökerek ıslatın. Büyük bir kaba ıslattığınız bulguru boşaltın. Üzerine haşlanmış patatesleri rendeleyin. El yakmayacak sıcaklığa geldiğinde bulgur ve patatesi tuz ilavesiyle patates kaybolana kadar yoğurun. 
Soğan, sarımsak, maydanoz, salçalar, baharatlar ve sıvı yağı ekleyip köfte kıvamını alana dek yoğurun. Elinizle köfte şekli verip servis tabağına alın. Lavaş, kıvırcık, limon ile servis yapın. 


Çiğ köfte pek benim damak tadıma hitap eden bir şey değil. Sokaklarda okuldan, dersaneden çıkan gençleri görüyorum bazen, ellerinde çiğ köfte dürümleri seve seve yiyerek geziyorlar, ben nasıl mutlu oluyorum. Helal olsun bu gençlere diye:) Hem hamburger - kola yemedikleri için, hem de acılı acılı yiyebildikleri için. Bir simit, iki çiğ köfte.. İkisini de yiyenleri gördükçe seviniyorum:) 
Köfteyi çok acı olmasın, sarımsaklı kokmasın diye kendi damak zevkimize göre uyarladım. Yukarıdaki ölçüler gayet normal ölçüler ama bize 1 yemek kaşığı isot acı olduğu için içinde yok. Zeynep Duru değilse bile bu köfteleri 1.5 yaşındaki Zehra bile yedi, arkasından su içe içe.. Hem çiğ köfte yiyeyim hem acı olmasın diyorsanız isottan, biber salçasından kısıp toz kırmızı biber kullanırsanız köftenin rengiyle oynamamış olursunuz. 

Afiyet olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?

30 Temmuz 2013 Salı

İncirli Tatlı Ramazan Özel 22. Gün


İncirli Tatlı

Malzemeler;
3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
10 adet incir
1 çay bardağı ceviz içi
4 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin

1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı nescafe
2 yemek kaşığı toz şeker

3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3/4 su bardağı toz şeker
1 paket krem şanti

Yapılışı;
İncirleri 15 dk. kadar suda bekletip zar şeklinde doğrayın. Yumurtaları mikserle köpürttükten sonra şekeri ekleyip çırpın. Toz malzemeleri eleyerek ekleyin. Kalan malzemeleri de karıştırarak orta boy hafif yağlanmış bir tepside 160 derecede pişirin. 
Kekin ılıması esnasında krem şanti hariç kalan malzemeyle muhallebiyi hazırlayın. Muhallebi kaynadığında krem şantiyi toz halinde ekleyip muhallebiye iyice yedirin. 1 su bardağı ılık suda şeker ve nescafeyi çözdürün. Ilıyan keki bu şerbetle ıslatın. Üzerine muhallebiyi döküp ilk sıcağı çıktıktan sonra buzdolabında en az 3 - 4 saat beklettikten sonra servis yapın. 
Yıllardır yapmama rağmen hiç fotoğraflamamıştım. Zaten 10 bloggerdan 9'u, 5 ev hanımından da 3'ü bilir bunu:) 


Bu kitap da 7. Blogger Buluşmasında afillikitap'ın hediyesiydi. İçine 25 tane kadar tarif sığdırıp anneannemize hediye olarak hazırladık. 1. baskısı 1 adet yemek kitabım yani:) İçinde bugünkü incir tatlısı bile var.. 

Afiyet olsun.. 

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?