10 Mart 2011 Perşembe

Kırıntılı Elma Tatlısı (Apple Crumble)



Kırıntılı Elma Tatlısı (Apple Crumble)


Bloglar kapalıyken hiç tarif yayınlamak istemiyorum demiştim ya, diğer yandan  tariflerimin elimde birikmesini de istemiyorum. Bir an önce paylaşmak istiyorum yaptıklarımı. Dört gözle bekliyorum açılsın artık bloglar...


Malzemeler;
1 - 1.5 kg elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
125 gr tereyağı
1 çay bardağı ceviz içi

Yapılışı;
Elmaların kabuklarını soyup ayıklayarak iri küpler halinde doğrayın ve tarçına bulayın. Tereyağını soğukken kare kare doğrayın ve soğuk kullanın. Yağ, şeker ve unu elinizle ufalayarak topaklar haline getirin, veya bir çatalla püre yapar gibi ezerek topak topak hamurlar elde edin. Büyük boy bir tepsiye tereyağı sürerek elmaları gelişigüzel yerleştirin. Üzerine hazırladığınız irili ufaklı hamuru dökün, cevizi üzerine serpiştirin. 180 derecede yaklaşık 40 dk. üzeri kızarana kadar fırınlayın. üzerine dondurma koyarak  veya sade olarak servis yapın.
Hamurun üst kısmı için farklı ilaveler yapabilirsiniz. Yulaf kepeği, kellogs, esmer şeker, fındık gibi. Ayrıca mevsimine göre alt meyveyi değiştirip değişik meyvelerle de hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder