31 Temmuz 2013 Çarşamba

Kolay Çiğ Köfte Ramazan Özel 23. Gün


Kolay Çiğ Köfte

Malzemeler;
2 adet patates
1 adet kuru soğan
2 su bardağı ince köftelik bulgur
Bir kaç diş sarımsak
Yarım demet maydanoz
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 yamek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı isot 
1 silme yemek kaşığı kimyon
Tuz

Servis için 
Limon ve kıvırcık 

Yapılışı;
Patatesin kabuklarını soyup haşlayın. Soğan ve sarımsağı rendeleyin, maydanozu çok küçük olacak şekilde kıyın. Bulguru bir süzgece alıp üzerine kaynar su dökerek ıslatın. Büyük bir kaba ıslattığınız bulguru boşaltın. Üzerine haşlanmış patatesleri rendeleyin. El yakmayacak sıcaklığa geldiğinde bulgur ve patatesi tuz ilavesiyle patates kaybolana kadar yoğurun. 
Soğan, sarımsak, maydanoz, salçalar, baharatlar ve sıvı yağı ekleyip köfte kıvamını alana dek yoğurun. Elinizle köfte şekli verip servis tabağına alın. Lavaş, kıvırcık, limon ile servis yapın. 


Çiğ köfte pek benim damak tadıma hitap eden bir şey değil. Sokaklarda okuldan, dersaneden çıkan gençleri görüyorum bazen, ellerinde çiğ köfte dürümleri seve seve yiyerek geziyorlar, ben nasıl mutlu oluyorum. Helal olsun bu gençlere diye:) Hem hamburger - kola yemedikleri için, hem de acılı acılı yiyebildikleri için. Bir simit, iki çiğ köfte.. İkisini de yiyenleri gördükçe seviniyorum:) 
Köfteyi çok acı olmasın, sarımsaklı kokmasın diye kendi damak zevkimize göre uyarladım. Yukarıdaki ölçüler gayet normal ölçüler ama bize 1 yemek kaşığı isot acı olduğu için içinde yok. Zeynep Duru değilse bile bu köfteleri 1.5 yaşındaki Zehra bile yedi, arkasından su içe içe.. Hem çiğ köfte yiyeyim hem acı olmasın diyorsanız isottan, biber salçasından kısıp toz kırmızı biber kullanırsanız köftenin rengiyle oynamamış olursunuz. 

Afiyet olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder