5 Şubat 2013 Salı

Tahinli Çörek

Bundan bir kaç yıl öncesine kadar benim hiç yemediğim lezzetler vardı. Tadına bile bakmazdım hani. Öğrenciyken mesela babama tahinli ekmek alırdım fırından, ben de yanından geçer giderdim. Misafir gelirdi apansız, gider yine tahinli çörek alırdım fırından, yine yanından geçer giderdim. Geçen gün annem yine babama tahinli çörek almış. Ama ilk defa benim de canım çekti. Böyle yemediğim şeyleri canımın çekmesini Zehra'yı emziriyor olmama borçluyum:) Birazcık aldım ucundan, birazcık daha aldım, birazcık daha. Sonra dedim ben bunu daha güzel yaparım,sen dur. Öyle öyle 2 dilim tahinli çöreği yedim. 
Bir gün yine canım çekti. Un bitmiş! Uuun hiç biter mi? Kalıır bir köşede :)) Bitmiş işte, ancak hamur açacak kadar kalmış. Allah'tan buzlukta milföy var. Çıkardım milföyleri, onlar çözülürken içini hazırladım, hem de iç harcını parmaklaya parmaklaya şeker ayarı yaparak:)
İlk misafir grubum koca bir tepsi tahinli çöreği hakediyor. Buyursunlar bakalım, başımın üstünde yerleri var. :)

Malzemeler;
10 adet 2'li milföy hamuru (20 kare yaprak)
1.5 su bardağı tahin
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı yağlı haşhaş
1 yumurta sarısı
Fındık içi (Tercihen kabuklu)

Yapılışı;
Tahin, yağlı haşhaş ve toz şekeri derin bir kasede iyice birbirine karıştırın. Şeker miktarını damak zevkinize göre ayarlayın.
Oda sıcaklığına gelen milföyleri un serperek A4'ten az irice açın. Tahinli içten kenarlardan 1cm boşluk bırakarak hamurun her tarafına tabaka halinde sıvayın. Geniş kenarından rulo yapıp burarak sıkı bir gül böreği şeklinde sarın. Ucunu hamurun altına sıkıştırın. Bütün hamurları böyle hazırlayın. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, fındık içi serpiştirin. 180 derecede yavaş yavaş altı üstü kızarana dek pişirin. Doya doya yiyin, lezzetin farkına varın :) Kaçamağınızın adı bu sefer tahinli çörek olsun.

Afiyet olsun..

8 yorum:

  1. benimde pastanede elimin ilk gittiği lezzettir.çok severim.elinize sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Milföy hamurları çok pratik oluyor. Çok güzel düşünmüşsünüz ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bende çok severim tahinli çöreği, milföyle hiç denememiştim. İyi fikir. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ben sık sık alırım bunu gördümmü elim gidiyor:)
    ellerine sağlık çok güzel olmuş seninkilerde

    YanıtlaSil
  5. Tahinin ağızda bıraktığı tat çok güzel...

    YanıtlaSil
  6. bende önceden hiç tahinli şeyler yemezdim,şimdi bayılıyorum kurabiyesine çöreğine..milföylü hiç duymamıştım..denemekte fayda var..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ahh tahinli corek, beni univ yillarima goturdu. Milfoyle deneyecegim ins. Hamuru tuttturmaktansa bu cazip geldi, bakalim tadi nasil olacak. Kolay gelsin

    YanıtlaSil