21 Şubat 2013 Perşembe

Bisküvili Kabak Tatlısı


Bisküvili kabak tatlısını ilk yediğimde annem Oktay Usta'dan öğrenmiş, ben okuldan dönmüş, babam annemin yeni denediği tarifle uğraşmakta, kadına takılıp durmaktaydı. Oktay Usta'nın şimdiki zamanın gençlerinin çocukluk anılarına giren tarifleri çok fazla var bilirim. Muhallebili Kadayıf da bunlardan biriydi benim için. Yeri geldiğinde elinde yoğurduğu hamur kabıyla dans eden adamın varlığına her zaman şükretmişimdir. Nice nice insanın aile etrafının midelerini şenlendirmiştir çünkü. Bu tarif o tarif miydi bilmiyorum ama ben hatırlayabildiğim kadarıyla yaptım. Benim için enfes, kimileri için ne güzel, kimileri için de gereksizdir bu tatlı. 



Bisküvili Kabak Tatlısı

Malzemeler;
1 kg balkabağı
3/4 su bardağı canderel green toz tatlandırıcı veya toz şeker
1 paket krem şanti
3/4 su bardağı süt
2 paket pötibör bisküvi
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı;
Bir gece önceden soyulup dilimlenmiş balkabağını orta boy bir tencereye koyup üzerine tatlandırıcının veya toz şekerin tamamını gezdirin ve ağzı kapalı olarak bekletin. Ertesi gün bekleyen su kabağı bir miktar su salacaktır. Eğer saldığı su çok azsa 1 çay bardağı su ilave edin. Toz tatlandırıcı eklediğinizde bal kabağı çok fazla su salmıyor, hatta hiç. O zaman suyu 1 su bardağına yakın ekleyebilirsiniz. Daha sonra bal kabaklarını yumuşayana kadar pişmeye bırakın. Yumuşadığında ocaktan alın, varsa suyunu süzün, henüz sıcakken çatalla ezerek püre haline getirin. Krem şantiyi 3/4 su bardağı sütle çırparak hazırlayın. İsterseniz birazını üst kısmını süslemek için ayırın. Bisküvileri elinizle ufalayın. 1 tatlı kaşığı tarçın ilavesiyle bütün malzemeyi geniş bir kabın içinde karıştırın. Kelepçeli bir kalıba tatlıyı yerleştirip üzerini düzeltin ve buzdolabında en az 3- 4 saat dinlenmeye bırakın. Servis öncesi krem şantiyle üzerini süsleyin. Fındık, ceviz veya tarçınla da süsleyebilirsiniz. 
Ben 28 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım, orta boy borcamlarda da hazırlayabilirsiniz. Üzerindeki şekil için hazır bir şablonu tatlının üzerine yerleştirip kaşıkla krem şantiyi üzerine sıvadım ve yavaşça kaldırdım. Kabağın cinsine göre tatlınız sert veya yumuşak olabilir. Eğer kabak sertse bisküviyi öncelikle 1.5 paket ekleyin, duruma göre oranı 2 pakete çıkarın. Yumuşak yapılı bir tatlı olduğundan çok ince ve küçük dilimler biraz dağınık bir görüntü oluşturabilir. Servis esnasında spatula kullanmanızı tavsiye ederim.

Afiyet olsun.. 

2 yorum:

  1. Ama o üzerindeki süsleme ne kadar güzel olmuş, nasıl kıyılır, nasıl kesilir bu :)
    Ayrıntılı anlatımın çok güzel olmuş Duru Mutfak. Yumuşak olduğundan küçük parçalar dağılabilir, dikkat! :)
    Kabak tatlısını sevemedim ama böyle bisküvilisi, şantilisi yenebilir görünüyor.
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil