30 Temmuz 2013 Salı

İncirli Tatlı Ramazan Özel 22. Gün


İncirli Tatlı

Malzemeler;
3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
10 adet incir
1 çay bardağı ceviz içi
4 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin

1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı nescafe
2 yemek kaşığı toz şeker

3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3/4 su bardağı toz şeker
1 paket krem şanti

Yapılışı;
İncirleri 15 dk. kadar suda bekletip zar şeklinde doğrayın. Yumurtaları mikserle köpürttükten sonra şekeri ekleyip çırpın. Toz malzemeleri eleyerek ekleyin. Kalan malzemeleri de karıştırarak orta boy hafif yağlanmış bir tepside 160 derecede pişirin. 
Kekin ılıması esnasında krem şanti hariç kalan malzemeyle muhallebiyi hazırlayın. Muhallebi kaynadığında krem şantiyi toz halinde ekleyip muhallebiye iyice yedirin. 1 su bardağı ılık suda şeker ve nescafeyi çözdürün. Ilıyan keki bu şerbetle ıslatın. Üzerine muhallebiyi döküp ilk sıcağı çıktıktan sonra buzdolabında en az 3 - 4 saat beklettikten sonra servis yapın. 
Yıllardır yapmama rağmen hiç fotoğraflamamıştım. Zaten 10 bloggerdan 9'u, 5 ev hanımından da 3'ü bilir bunu:) 


Bu kitap da 7. Blogger Buluşmasında afillikitap'ın hediyesiydi. İçine 25 tane kadar tarif sığdırıp anneannemize hediye olarak hazırladık. 1. baskısı 1 adet yemek kitabım yani:) İçinde bugünkü incir tatlısı bile var.. 

Afiyet olsun.. 

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?

4 yorum:

  1. Ben bu tatlıyı ilk kez bu sene yedim :)Dediğin gibi çoğu kişinin bildiği bir tatlı ama arada benim gibiler var işte :) Hatta ben de yaoıp tarifi yayınlayayım dedim de bir türlü kısmet olmadı daha. Eline sağlık fotoğraf da süper. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk kez yedirdiklerim oldu, duyup da yemeyeni de var bunun:)

      Sil
  2. Nefis görünüyor. İnciri sütlü tatlılara çok yakıştırıyorum. Bu tarife de çok yakışmış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Kitabınız hayırlı ugurlu olsun.Tatlıda süper lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık, bir çok arkadaşda gördüm, ben de henüz tatmayanlardanım incir tatlısını,sıra gelmedi bir türlü hazırlamaya.bakalım ne zaman gelecek.sevgiler.

    YanıtlaSil