26 Şubat 2013 Salı

Kuru Fasulyeli Kek - Yalancı Kestaneli Pasta


Kuru Fasulyeli Kek - Yalancı Kestaneli Pasta

Malzemeler;
3 adet yumurta
1 + 1/4 su bardağı toz şeker
2 su bardağı haşlanmış fasulye
1 su bardağı ceviz içi
1/2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Üzeri için;
1 paket çikolatalı puding
2 su bardağı süt

Yapılışı;
Fasulyeleri blendırla püre haline getirin. Tamamen püre yapmayın arada küçük parçalar kalsın.
3 yumurtayı bir fiske tuzla en az 3 dk. boyunca 3 katı olup köpükleşene kadar mikserle çırpın. Toz şeker ilavesiyle bir kaç dk. daha çırparak krema kıvamına gelmesini sağlayın. Fasulye püresini ilave edip karışımı birbiriyle özdeşleştirin. Elenmiş toz malzemeleri ve en son ceviz içini ekleyerek kek hamurunu hazırlayın. Ben cevizleri biraz da olsa kekin rengini karartır diye en son ilave ediyorum. Gerçi bu kek koyu renk ama olsun. 26 - 28 cm çapındaki yağlı kağıt koyduğunuz kalıpta 150 derecede 40 dk. civarı kürdan testini geçene kadar pişirin. Keki fırından çıkardıktan sonra tel ızgara üzerine alarak soğumasını bekleyin. Soğumasına yakın çikolatalı pudingi üzerindeki ölçüden az eksik sütle hazırlayın, ben yarım su bardağı eksilttim. Ocaktan alınca ara ara karıştırıp kabuk tutmasını engelleyerek hem biraz soğumasını hem de biraz katılaşmasını sağlayın. Pudingi kekin üzerine yayarak istediğiniz gibi süsleyin. En az 3 saat bekledikten sonra servis yapın.

Bu kek için alternatifler çok. Bazıları fasulyenin haşlama suyuna toz şeker eklemiş, bazıları kekin içine tarçın eklemiş. Burası sizin damak zevkinize kalmış, ben sadece ceviz ekledim, tarçınla aroması karışsın istemedim. Çünkü fasulye püresi tadı hiç yok. Hani haşladıktan sonra tadına bakacak olursanız o tat kekin içinde yerken yok. Tatlar birbirini tamamladığından heralde tam bir kestaneli pasta oluyor size.
Üzerinin süslemesi de değişebilir, Akışkan karamel bir sosun çok yakışacağını düşünüyorum mesela. Çikolatalı ganaj, çikolatalı sos veya vanilyalı, tarçınlı soslar da kullanabilirsiniz.

Ben tarif için aynagöz Deniz'den esinlendim.. Kendisine teşekkür ederim.

Afiyet olsun..

18 yorum:

  1. Nefis olmuş ellerine sağlık, henüz yapamadım ama en kısa zamanda yapacağım bende .))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da yapmamis oldugunu dusunerek yayinladim zaten bu postu. İkna amacli;)

      Sil
  2. Merhaba,
    Ben de bu pastayı duydum ama cesaret edemedim. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic tereddute gerek yok. Muhakkak begenen cikacaktir.

      Sil
  3. Canim ellerine emklerine saglik Almanlardada var kuru fasüyle ile yapilan kek tarifleri Nasil oluyor tadi gercekden merak etdim nefis görünüyor hayirli aksamlar .

    YanıtlaSil
  4. Sayin Tl Yukleme Merkezi, cepten yorumunuza onay verirken yanlislikla sildim. Kusura bakmayin.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor elinize sağlık.. Bloğunu izlemeye aldım:) Ben de bloğumda cupcake seti hediye ediyorum çekilişime beklerim:) http://www.tatliev.blogspot.com/2013/02/hediye-cupcake-seti-kazanmak-ister.html

    YanıtlaSil
  7. HARİKA BİR GÖRÜNTÜYLE NEFİS BİR LEZZET.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    GEÇEN SENE BİR YARIŞMA İÇİN KURU FASULYELİ PASTA OLARAK O KADAR ÇOK DENEME YAPMIŞTIM Kİ:)
    SONUNDA DA YARIŞMA GÜNÜNÜ KAÇIRMIŞTIM!!!:)
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba sag taraftaki resimli yemek tarifleri baslıklarının oldugu gagdet ı nı nasıl bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım kategorilerden bahsediyorsunuz.
      gadget'larda resim ekle'den, ortak etiketleri ayarlayarak, link vererek yapabilirsiniz.

      Sil
  9. Tarifinizi denedim ve çok memnun kaldım. Blogumda sizi de kaynak göstererek yayınladım. Tarif için tekrar teşekkür etmek için uğradım.
    Sevgiyle Kalın...

    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/2015/12/kuru-fasulyeli-kekpasta.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nefis bir tarif gerçekten. Afiyet olsun. Sevgiler..

      Sil
  10. Ben fasulyeli kek yaptim

    YanıtlaSil
  11. Ben fasulyeli kek yaptim kimse bilemedi icinde fasulyr oldugunu

    YanıtlaSil