28 Ocak 2013 Pazartesi

Minik Tuzlular


Tarif aradığımda kapısını sık çaldığım bloglardan biridir Yemek Zevki.. 


Kurabiyelerin kendisi şirin olunca, ben de şirin şirin fotoğrafladım bir sürü..


Minik Tuzlular

Malzemeler;
150 gr tereyağı
1 su bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı çörek otu
1 yumurta (akı içine, sarısı dışına)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un

Yapılışı;
Çörek otu, kırmızı pul biber ve mahlebi bir kapta karıştırın. Oda sıcaklığındaki tereyağını, zeytinyağı ve yumurtayı birbirine yedirin. Çörek otlu karışımı, toz şekeri ve elenmiş un+mahlep+kabartma tozunu katarak kurabiye hamuru yoğurun.  Unu direk olarak 4 bardak kullanmayın, 3.5'tan sonra arttırarak gidin, malzeme, marka değişikliği etkili olabilir. Elinizle ceviz kadar toplar yaparak yağlanmış fırın tepsisine dizin. Yumurta sarısı sürerek 180 derecede altı üstü kızarana kadar pişirin.


Bu kurabiye hamurunun bir kısmına da çekirdek içi ekledim, kıvamını etkilemedi. Kıyır kıyır bu kurabiyeye bir de çıtırlık verdi. Ayrıca zeytinyağı kurabiyede hiç koku yapmıyor, ne 1 çay bardağı toz şeker ne de 1 çay bardağı çörek otu oran olarak çok değil. Malzemeleriyle oynamamanızı öneririm. 

Afiyet olsun..

9 yorum:

  1. Çok güzeller minik minik...

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Şirin şirinler :) Ben de yapmıştım bunlardan. Çok da lezzetli oluyor. Ayrıca yemesi de pek keyifli :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller bende yapacağım tez zamanda
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik,yapmayi düsünüyorum ama tuz miktarini belirtmemissiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız, tuzun olduğu satır silinmiş boşluk kalmış, düzelttim. Teşekkür ederim söylediğiniz için. :)

      Sil
  5. Reyyan'cığım benim arkadaşlar da bana sağolsun getiriyorlar,hatta kimi önce tattırıyor sonra tarifini veriyor:-)
    Bak bu kurabiyenin benzerini de ben yapıyorum muhakkak onu da denemeni tavsiye ederim,bakalım fark var mı?İşte o kurabiyeyi de bizim eczacı arkadaşlardan birini verdi,bir diğeri de browni tarifi vermişti ikisini de yayınlamıştım:-)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar. Aklıma birşey takıldı tereyağı kurabiye için evet sağlıklı bir malzeme ama kokusu ve tadı biraz farklı olmuyor mu? Margarinden daha ağır bir lezzet çünkü .

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar. Tereyağı kurabiye için margarine göre tabiki çok çok sağlıklı ama daha ağır bir lezzet. Tadı ve kokusu agır olmuyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eger agir tereyaglarindan kullanirsaniz olabilir ama meshur markalarin cogunda o problem olmuyor. ben genellikle pinar tuzsuz tereyagi veya sek tereyagi kullaniyorum. hic problem yasamadim.

      Sil