18 Temmuz 2013 Perşembe

Pirinçli Domates Çorbası Ramazan Özel 10. Gün


Pirinçli Domates Çorbası

Malzemeler;
4 - 5 adet domates
1 adet kırmızı biber
1 çay bardağı haşlanmış pirinç
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı biber salçası
Tuz, su

Yapılışı;
Domates ve biberleri közleyin. Kabuklarını soyarak rondoda pürüzsüz hale gelene dek çekin. Unu bir tencerede yağlarla birlikte kokusu çıkana kadar kavurun. Salçaları ekleyerek kokusu çıkana dek kavurmaya devam edin. Rondodaki domatesleri tencereye alın, üzerine suyunu ekleyin. Kaynamaya başlayana dek karıştırın, haşlanmış pirinçleri ekleyerek çorbanın kıvam almasını bekleyin bir iki taşım daha kaynattıktan sonra çorbanız hazır.
Servis esnasında ister küçük doğranmış taze otlar kullanın, ister nane, reyhan.. Rendelenmiş kaşar, kıtır ekmek de diğer alternatifler..

Afiyet olsun..

Geçen sene bugün ne yayınlamışım?
Patates Ograten

3 yorum:

  1. Kaç gündür canım domates çorbası çekiyor ve annemden istiyorum ama yapmıyor :( Bilseydim size gelirdim :)

    Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık tariflerde bloğunda bir harika seni takibe alıyorum canım bende beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Immm bayılırım domates corbasına hazır corbadan vazgecmıyordum ama bu tarıften sonra hersey değişebilir =)

    YanıtlaSil