20 Aralık 2010 Pazartesi

Peynirli Mini Açmalar ve Yumurta Salatası

Peynirli Mini Açmalar ve Yumurta Salatası

Malzemeler;
Peynirli Mini Açma
6 adet milföy
1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
1 yumurta
Susam - çörek otu

Yumurta Salatası
3 yumurta
1 baş taze soğan
Dere otu
Pul biber  

Yapılışı;
Milföyleri çözülmesi için oda sıcaklığında bekletin. Tezgahınıza un serperek merdane yardımıyla milföyleri açın ve hepsini 4'e bölün. 24 adet küçük kare elde edin. İçine peynir koyarak kendi etrafında döndürerek sarın ve halka şeklini verin. Tepsiye alın, yumurta sarısı sürüp susam çörek otu serperek 180 derecede altı üstü kızarana dek pişirin.

Yumurtaları haşlayıp doğrayın. Ben yumurtanın kolay soyulması için haşlama suyuna bir fiske tuz atıyorum bir iki hamlede soyuluyor, ayrıca tuz yumurtanın çatlamasını da önlüyor. Taze soğanları ve dere otlarını doğrayın, istediğiniz baharatları da ekleyerek yumurtalarla birlikte karıştırın.
Ben salata tarzı yiyecekleri hep küçük porsiyonlarda tek kişilik hazırlıyorum. Buralarda da görüldüğü gibi. Herkes kendi salatasını bitirsin, kimse kimseninkine karışmasın değil mi ama...


6 yorum:

  1. çok güzel süper bi ikili olmuş...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı haftalar, ellerinize ,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. bu tarifleri öğrenmek istemiyorum:) öğrenirsem yapacağım - çünkü fotoğrafları çok hoş duruyor! ye diyor yeeee!!! bu arada salata servisi bence de mantıklı - ben de isteyen istediği gibi soslasın diye ayrı yaparım hep!herkes kendi tabağına baksın:)

    YanıtlaSil
  4. pratikmiş;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Çok pratikmiş milföyden açmaların. Sabah kahvaltısına yetişir:)

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık..Çok sevimli görünüyorlar çıtır çıtır yiyesim geldi:)

    YanıtlaSil