28 Aralık 2010 Salı

Krem Karamel


Krem Karamel

Malzemeler;
500ml süt
1 yumurta sarısı
1 kahve fincanı nişasta
1 kahve fincanı tozşeker
1 tatlı kaşığı nişasta

1 kahve fincanı tozşeker
1/2  kahve fincanı kaynar su

Yapılışı;
Tarif keklerine ve fotoğraflarına bayıldığım eya'dan...
Karamel için şekeri tencereye alın, orta ateşte karıştırmadan eriyip koyu renk almasını bekleyin. Üzerine kaynar suyu ekleyin ve şekerde oluşan topaklanmayı tahta kaşıkla karıştırarak giderin. Hafifçe yağlanmış kase veya kupların dibine karameli paylaştırın. 
Karamelin kremi için, önce toz malzemeleri karıştırın,  vanilya hariç kalan malzemeyi ekleyin muhallebi kıvamını alana kadar tel çırpıcıyla karıştırarak pişirin. Kaselerdeki karamelin üzerine yavaşça dökün, ilk sıcağı çıkınca soğuması için buzdolabına alın en az 4 saat sonra ters çevirerek servis yapın.

Evde tek krem karamel seven ben olduğum için bitiremeyeceğimi düşünerek yarım ölçek hazırladım 4 kase krem karamelim oldu. Orjinal tariflerde 1 lt. süte 8 yumurta sarısı veya 8 yumurta kullanılıyor. Burada biraz durup kalıyorum:) Krem karamelli kekin krem karamel kısmında da 500ml süt ve 4 yumurta vardı ama sadece krem karamel olarak hazırlamaya gelince o kadar sevmeme rağmen yumurtaya boğulmak istemiyorum. Böyle durumlarda yalancı tarifler de aslının yerini gayet iyi tutuyor. 

Afiyet olsun...


10 yorum:

  1. Hayırlı sabahlar canım,sabah sabah krem karamel görmek hoşuma gitti :)
    Tatlıyla aram yoktur ama karamel bana çok hafif ve lezzetli gelir..
    Ellerine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. ençok sevdiğim sütlü tatlıların başında gelir.üstelik ilk öğrendiğim tatlıydı.yani bende yeri özel.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. harika
    bayılırım:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Hmmm bende çok severim.
    Yaoma vakti gelmiş :)
    Eline sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  6. pek sevverim pek severim!! ve tarifin en sevdiğim yanı az yumurta olması! 8 olunca benim elim gitmiyor bu tatlıya:))) alerji olacakmışım gibi sanki onca yumurtadan:) ellerine sağlık! 8 yumurta koyunca kokusunu bastırmak için portakal kabuğu rendesi koyan tanıdıklarım var bu arada...

    YanıtlaSil
  7. Krem karamel sevdiğim bir sütlü tatlıdır. kendi sosyal tesisimizde çok güzel yaparlar.yakında kendim denemelerimle keşfettiğim yumurtasız krem karamel tarifini vereceğim denemenizi öneririm.sevgili eya nın tarifleri benimde favorilerimdendir.eline sağlık resim çok güzel görünüyor, sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. gerçekten harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. En sevdiğim tatlıdır krem karamel ama sorarsan hiç yapmadım çünkü herkesin dediği gibi o kadar yumurta çok fazla geliyor. Bu tarifini deniycem mutlaka, orjinal krem karamele benziyor mu gerçekten yoksa karamelli muhallebi gibi mi oluyor onu kestiremedim :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. orjinal krem karamele benziyor, şöyle ki muhallebiye pek benzemiyor:)Ben bazen bunu fırın kaplarında yapıp üstünü hafifçe fırında yakıyorum o da yanık kokusu veriyor, bir taraf karamel bir taraf yanık, canım çekti şimdi..

    YanıtlaSil