5 Mart 2013 Salı

Keşküllü Kurabiye


Çok yalnızım be kuraabe.. 

(Yok aslında yalnız değilim çok şükür. O fotoğrafın esprisi olsun istedim o kadar. )

Keşküllü Kemalpaşa Tatlısı'nı denedikten sonra aklıma gelmişti bu fikir. Nihayet yayınlama fırsatı bulabildim. 

Keşküllü Kurabiye

Malzemeler;
250 gr tereyağı
3/4 su bardağı pudra şekeri 
1 paket keşkül
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki tereyağına pudra şekeri ve keşkülü ekleyip mıncıklayarak pürüzsüz bir kıvama getirin.  Kalan malzemeleri eleyerek ekleyin ve kurabiye hamurunu hazırlayın. Ceviz büyüklüğünde toplar hazırlayıp yağlı kağıt serili tepside 180 derecede çatlayıp, hafif pembeleşene kadar pişirin. 
Tarif veriyor olmanın bazen sıkıntılı olan durumu, hani göz kararını sen bilirsin de ölçü belli olsun diye bardağı kaşığı boşuna kullanırsın ya, bir de yaptığını unutursun. Aslında ben de bu kurabiyenin un miktarını unuttum. Yaptığım zaman yazmadım tarifini, not etmedim pişman oldum. En sevmediğim tabiri kullanmak zorunda kaldım onun için; aldığı kadar un. Sadece hamuru çok sert hazırlamayın yeter. Fırından çıktıktan sonra sıcak ılıkken tarçın serptikten sonra yemeye hazır. 

Afiyet olsun.. 


5 yorum:

  1. Kıyamam niye yalnız bıraktın kurabiyeyi, kardeşlerini de koysaydın yanına :))
    Ellerine sağlık Reyyan'cım, nefis görünüyor, listeme aldım en kısa zamanda yapacağım bende sevgiler:)) Minik kuzuları öptümm

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Vallahi ben de üzüldüm pek yalnız kalmışşşş....:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık birazda sıvı yağ koysak tadından yenmez herhalde kıyır kıyır
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir aslinda ama keskulun tozu yumusak diye tercih etmedim ben;)

      Sil