17 Mayıs 2011 Salı

Kıymalı Turşulu Kol Böreği

Kıymalı Turşulu Kol Böreği

Malzemeler;
4 - 5 adet yufka
250 gr kıyma
1 yemek tabağı veya küçük paket lahana turşusu 
2 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Karabiber, kimyon, tuz

Börek Sosu;
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu

Üzeri için;
1 yumurta
 Susam çörek otu

Yapılışı;
Yanlış hatırlamıyorsam bir yemek dergisinde benzer bir tarif görmüştüm. Hatırladığım kadarıyla uyarlayarak bu böreği hazırladım. Herkesten tam not alan, iştah açıcı enfes bir börek.
Turşuları ekşiliğini almak için yıkayarak fazla suyunu sıkın. Soğanla birlikte yemeklik doğrayın. Soğanı sıvı yağda pembeleşene kadar kavurun, kıymayı ekleyip suyunu salıp çekene kadar kavurmaya devam edin. Turşuyu ve baharatları ekleyip iç harcı hazırlayın, ılımaya bırakın.
Börek sosu için bütün malzemeleri pürüzsüz kıvam alana dek karıştırın.
Yufkaları geniş bir zemine serin, her tarafına eşit şekilde sos sürün.İç harcı üzerine serpiştirin. Büyük rulolar hazırlayarak tepsinizin ortasından başlayarak yerleştirin. Ben orta boy tepside 4 yufka kullandım. Büyük tepsiler için 5 yufka yeterli olur. Kalan sosa yumurtayı ekleyip böreğin üzerine dökün, susam çörek otu serperek 200 derecede altı üstü kızarana dek pişirin. 

Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. lahana turşusu , bir börek için ilginç bir harç olmuş ama denemeye değer görünüyor...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. sabah sabah turşuyla ağzım sulandı, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. ilginç ilk kez duyuyorum canım ellerine sağlık nasıl bir şey acaba:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar; turşulu börek deyince ilk önce ilginç geliyor ama inanın enfes lezzetli bir börek... Kıymayla birlikte bir kıyırlık ve böreğin lezzeti... Güzel bir üçleme, olsa da yesem:)

    YanıtlaSil
  5. İlk defa duydum böyle birşey, ama börek o kdar lezzzetli gözüküyor ki denemeden olmaz :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık turşulu makarna yapardım bende eskiden aman ne yerdik :) buda çok farklı ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ilginc vir tarif.. lezziz görünüyor ;) sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  8. vaaav! tursu kavurmasina bayildigima gore bunu da cok severdim.. ama yemedigim icin bilemeyecegim :)

    YanıtlaSil