21 Temmuz 2010 Çarşamba

Portakallı Haşhaşlı Kek


Portakallı Haşhaşlı Kek

Malzemeler;
3 yumurta
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı portakal suyu
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu
2 - 2.5 su bardağı un
Kabartma tozu 
Vanilya

Yapılışı;
Bütün malzemeleri oda sıcaklığına getirin. Portakalın kabuğunu rendeleyerek suyunu sıkın.3 yumurtayı bir fiske tuzla köpürene kadar çırpın. Şekeri ekleyip eriyene kadar çırpmaya devam edin. Süt, portakal suyu ve sıvı yağı ekleyin.Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba eleyin.Portakal kabuğu,haşhaş ve un karışımını ekleyin biraz karıştırarak yağlanmış kek kalıbına dökün. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 45 - 50 dk. kadar pişirin. Dilimleyerek servis yapın.
Hem yumuşak hem kıtır kıtır ekşimsi enfes bir kek.Ekşi ve kıtır sevenler için denenecek bir tarif.

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. geçenlerde bende limonlu haşhaşlı yapmıştım :)))harika oluyor haşhaşlı kekler
    ellerine sağlık seninkide çok güzel olmuş
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik. Portakallisini hic denememistim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canim cok nefis görünüyor su anda bloglardan degisik tarif ariyorum .Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de senin kadar güncel bir sitem olsaydı ben de sık tarif arardım, kolaylıklar diliyorum.

      Sil