16 Temmuz 2010 Cuma

Kuru Sebzeli Şehriye Çorbası (Tarhana tadında)


Kuru Sebzeli Şehriye Çorbası

Malzemeler;
1 fincan arpa şehriye
1 çay bardağı kurutulmuş sebze (aktarlarda satılıyor)
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;
Aslında bu çorba normal şehriye çorbası olacaktı. Fakat bazı nedenlerden dolayı başında duramadığım için çorbanın altını kıstım gittim geldim, gittim geldim bir de baktım ki şehriyeler maalesef kendinden geçmiş. Atsan atamazsın içsen böyle lapa gibi bir acayip. Yazık günah, her şeyi blendırdan geçiriyoruz da bu çorba niye geçmesin dedim. Blendırdan geçirdim mis gibi bir koku geliyor ama tadı nasıl? Aynı tarhana çorbası gibi. Çünkü içinde yok yok. Eğer düşünürseniz tavsiye ediyorum. Aynı şekilde bulgurla da yapılabilir.

Tereyağını bir tencerede salçayla kavurun. Suyunu ekleyip kaynayınca şehriyeleri katın.Kurutulmuş sebzeleri ekleyin, şehriyeler çatlayana kadar kaynatın. Sonra tuzunu ekleyip blendırdan geçirin. Dilediğiniz gibi servis yapın.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder