11 Mayıs 2010 Salı

Yabanmersinli Kek


Aslında yabanmersinli muffin yapmak niyetindeydim. Ama Erzurum'a dedeme gönderince kek yapmaya karar verdim.Dedeme yaptığım keklerin biri yabanmersinli, diğeri fındık ve kayısılı.Kek yumuşak ve tatlı :) olduğu için çok seviyorlar.Bu kekin aslında çok daha fazla kabarmasını bekliyordum ama kalıbım yeni olduğu için denemeden hemen fırınladım, boy olarak biraz büyük geldi. Kek kapağından hava ala ala pişti. Ona rağmen gayet güzel kabardı. Dilimli resmini de koymak isterdim ama bir dahaki sefere inşallah.


Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1+1/4 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 su bardağı kurutulmuş yabanmersini
Kabartma tozu
Vanilya


Yapılışı:
Bütün malzemelerin oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.Eğer vaktiniz yoksa fırınınız düşük derecedeyken yumurtayı, sütü birkaç dakika fırında ısıtın. Yumurtaları bir fiske tuzla yaklaşık 5 dk. mikserle köpük köpük olana dek çırpın. Şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz daha karıştırın. Un,vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin. Öncelikle 2.5 su bardağı kadar unu eleyerek başlayın. Bütün unların yoğunluğu farklı olduğundan cıvık ya da katı olabilir. Hamurunuzun kıvamına göre un miktarını artırın.Derin bir kaseye yabanmersinlerini alın 2-3 yemek kaşığı kadar un ekleyip yabanmersinlerini una bulayın.Böylece meyveleriniz kekinizin her tarafına dağılır ve dibe çökmez. Yabanmersinleriniz bembeyaz olduğunda keke ekleyin kaşıkla biraz karıştırın ve yağladığınız kek kalıbına dökün.Küçük boy kalıp kekin dışarıya taşmasına sebep olacaktır. Orta veya büyük boy kullanın.






180 derecede önceden ısıtılmış fırında 45 - 50 dk. kekiniz kürdan- bıçak testinden geçene  kadar pişirin.

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Kek konusunda çok başarılı buldum sizi.Şahsen kek konusunda hiç yeterli bulmuyorum kendimi.Ne zaman bir kek yapacak olsam,içimde bir korku :) ya kabarmazsa veya kabarıp sönerse..gibilerinden.Püf noktalarınız varsa paylaşırsanız çok sevinirim..Sevgiler..

    YanıtlaSil