26 Kasım 2012 Pazartesi

Krem Sünger Tatlısı


Krem Sünger Tatlısı

Malzemeler;
4 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı galeta unu
3/4 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti için;
1 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı su
Bir kaç damla limon suyu

Muhallebisi için;
1 çay bardağı un
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2.5 su bardağı süt

1 paket krem şanti
1 çay bardağı süt

Üzeri için;
Coco pops ve tarçın

Yapılışı;
Yumurtaları şekerle birlikte köpürtün. Sıvı yağ ve kalan malzemeleri ekleyip karıştırarak orta boy bir tepsiye veya büyük kare borcama dökerek 180 derecede pişirin.  Kek pişerken şerbetini hazırlayıp ılımaya bırakın. Ilık şerbeti soğuk kekin üzerine dökün.
Muhallebi için tüm malzemeleri bir tencerede tel çırpıcıyla hazırlayın. Muhallebi kıvamını aldıktan sonra ocaktan alıp mikserle karıştırarak soğutun. 1 poşet krem şantiyi 1 çay bardağı sütle çırpın. Ilıyan muhallebinin üzerine döküp mikserle çırparak birbirine iyice karıştırın. Tatlının üzerine dökerek üstünü düzleştirin.
1 su bardağı kadar coco popsu tarçınla birlikte robottan geçirerek toz haline getirin. Muhallebinin üzerini bununla kaplayarak en az 3 saat buzdolabında dinlenmeye bırakın, dilimleyerek servis yapın.

Tarif, ustaların ustası Oktay Usta'dan uyarlanmıştır.
Galeta ununu evdeki bayat ekmekleri fırınlayıp rondodan geçirerek hazırladım. Tatlının üzerini kakaolu bisküviyi toz haline getirerek de kaplayabilirsiniz, nitekim Oktay Usta da öyle yapmıştı. Muhallebi tarifiyle de oynadım, muhallebi oran ve kıvamı bana uymuyordu çünkü. Ayriyetten "Hacı yok böyle bi tatlı." diyesim de var. Yapın bu tatlıyı günlerde hanımlara yedirin. "Bunun içinde ne var ayol?,  Aaa tarifini bize de versene." sorularına muhatap olun. Benim yorumlamam bu kadar. :)

Afiyet olsun..

8 yorum:

  1. Nefis oluyor bu tatlı. Unsuz oluşu ve lezzetine bayılıyorum.. Harika görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş ellerinize sağlık sevgiler
    hdidem
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  4. tarifi dün akşam yaptım.yaptığım en güzel tatlılardan diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim için de öyle:) bir de şerbeti sütlüyü tavsiye ederim. ellerinize sağlık.

      Sil
  5. Şerbeti sutluyude yapmıştım yanında,onu söylemeyi unuttum ama onun tadına insaallah yarın bakicam...Elif

    YanıtlaSil