14 Kasım 2012 Çarşamba

Havuçlu İrmik Helvası


Havuçlu İrmik Helvası

Malzemeler;
1 çay bardağı sıvı yağ
50 gr tereyağı
2 su bardağı irmik
2 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı süt
1 adet havuç


Üzeri için vanilyalı dondurma

Yapılışı;
Havucu rendeleyin. İrmikleri yağlarla birlikte kavurun, rengi dönmeye başladığında havuçları ekleyerek kavurmaya devam edin, şekeri ekleyip biraz daha kavurun ve sütünü ekleyin. Sütünü çekip koyulaştıktan sonra pişirmeyi bırakın. Kapağını kapatıp 15 - 20 dk. demlenmeye bırakın.
Servis yapmadan önce helvayı karıştırın. Bir top dondurmayla ikram edin.

Benim rendem normal rendelere göre biraz daha uzun ve düz rendeliyor, küçük kibrit çöpleri gibi. Eğer rendelediğiniz havuçlar sert büyük veya küçük inceyse helvanın az veya çok kavrulmuşkenki duruma göre ilave edin. Havuçlar zaten irmiğin sıcaklığıyla kolay yumuşayacaktır ama yine de irmiği iyice kahverengi olana kadar kavurmayın ve o durumda ilave etmeyin. Altın sarısını biraz geçtikten sonra havuçları eklemek daha iyi olacaktır. Çok da erken eklerseniz havuçların uçları yanabilir.
Şeker miktarı normal helvalara göre az gelebilir, yarım su bardağı çoğaltabilirsiniz. İsterseniz kaselere koyup ters çevirebilir ya da dondurmayı buradaki gibi ortasına saklayabilirsiniz.
Ne yapsam, ne yapsam? diye düşünürken zengin içerikli, her bütçe ve damağa uygun sitelerden Cahide'de gördüm bunu, miktarıyla da kendimce oynadım. İrmik, yağ, süt, şeker.. Emzikli annelere bol süt olsun..

Afiyet olsun..

7 yorum:

  1. Ellerine saglik degisik ilk kez görüyorum hic havuclu denememistim afiyetler olsun canim.

    YanıtlaSil
  2. Çok canım çekti, irmiği pek severim zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de son zamanlarda irmik, şeker, süt üçlüsüne sardım..

      Sil
  3. Ellerine sağlık.Bende irmik helvası çok severim.
    İlk fırsatta senin tarifini de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık güzel görünüyor tadıda öyledir sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Nefis bir farklılık olmuş elinize sağlık bende en kısa sürede denemek isterim paylaşım için teşekkürler.
    sevgiler

    YanıtlaSil