14 Haziran 2015 Pazar

1 Limon ve 1 Portakalla 3 lt Limonata..


1'e 5 veren toprağımın 1'e 3 veren limonatası..

Kış biterken ya da geç gelen yazın başında 1'e 3 limonata patladı ya işte bu o tarif.. Bereketli ve lezzetli.. Tek yapmanız gereken dondurucuda portakal stoklamak.. Gerisi çorap söküğü.. 

1'e 3 Limonata

Malzemeler;
1 portakal
1 limon
1.5 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
3 litre su
Taze nane yaprakları

Yapılışı;
Dondurulmuş portakal ve limonu 10 dk. kadar bekletin. Dilimleyerek rondoya alın, üzerine 2 yemek kaşığı kadar toz şeker ekleyin ve rondodan geçirin. En az 4 lt. bir kaba alıp üzerine limon tuzu, toz şeker ve suyunu ekleyip karıştırarak  5 - 10 dk. bekletin. Temiz bir mutfak tülbentiyle başka bir kaba süzün. Sapsarı 3 lt limonatanız hazır. Nane yapraklarını da içine atarak biraz bekletip servis yapın.
İlk yaptığım tarifte limon kadar küçük sıkmalık portakal kullanmıştım, o yüzden 2 portakal 1 limonla denedim. 1'e 1 tarifin limonatası bana biraz ekşi geldi ama bu portakalın tadına bağlı.. Yani demem o ki portakalın lezzeti limonatanın tadını etkileyen.. 
Meyvelerin buzluğa girip çıkması kabuklarının acısını alması için. Taze meyveyle yapılan limonata acı olur ve bekledikçe de acılaşır.. Ben genellikle limonataları 1 - 2 gün önceden yapıp nane yaprağıyla birlikte bekletiyorum. Sıcak yaz ve Ramazan günlerinde sıklıkla yapılacağını düşünüyorum.. 

Afiyet olsun.. 

1 yorum:

  1. http://lezzizyemek.blogspot.com.tr ailesi olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil