21 Ocak 2013 Pazartesi

İstanbul'la Davet Sofrası


Dedim ki "Onlar benim ağır misafirlerim, ama iki kişiler. Çok çeşide gerek yok. Sonra dedim ki "Olur mu? En çok yiyen sensin zaten. Yap işte bir kaç çeşit fazladan."

O katlı tabaktaki Keşküllü Kurabiye ve Zeytinli Mini Sarmallar sonradan menüye dahil oldu. 

Garnitürlü Tuzlu Kek.. Tarife gerek yok kanaatindeyim, Tuzlu Muffin'den kekik, domates, sosis ve zeytini çıkardım. Bir küçük kutu garnitür ilavesi, dererotu, azıcık sucuk ve yine azıcık kaşar ekledim. Üzerini de susam çörek otuyla şenlendirdim.

Keşküllü Kurabiye un kurabiyesi kıvamında hafif bir kurabiye.. 

Zeytinli Mini Sarmallar.. Mercimekli Rulolar'ın bir boy küçüğü şeklinde hazırladım. 

Mimoza Salata.. İyi ki bu yılın başında denemişim. Favorim.. Tarifin kaynağı şu an bloğu kapalı olan yetur'la lezzet kareleri.. Bir çok blogger denemiş zaten daha evvel. Şiddetli tavsiye edilenlerden.. 

Profiterol.. Uzun zamandır yapmıyormuşum meğer, 2 günde bitince anladım.

Fotoğraflarda olmayan Zeytinyağlı Yaprak Sarması, Kısır ve bir de Sosyete Mantısı vardı. Üzerinde yoğurt ve tereyağlı sos olduğu için son anda geldi sofraya onu çekemedik.


Zeytinli Mini Sarmallar.. 


İstanbul üzerine hayranlığımın giderek arttığı bir döneme girdim. Buna rağmen hiiç müsait olmadığımı bilerek kış günü iki çocukla kendimi fazla İstanbul'a kaptırmamaya çalışıyorum. İnternetten bulduğum İstanbul resimlerini şekillendirip, çıktı alarak kestim, sonra da Zeynep Duru'nun fon kartonlarına yapıştırarak peçetelik yaptım. Tabi o durur mu? Sofranın fotoğrafının olmamasının sebebi.. Peçeteleri yırtmış, çatal bıçaklar aşağıda yukarda, sağda solda, masa örtüsü kaymış, servis kaşıklarının yerleri değişmiş.. Fotoğrafları çektim ama bir tane idare eder bulamadım. Neyse ki bunlar sofrayı kurmadan çektiklerim.. 

Afiyet olsun.. 

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık her tarif çok güzel. Yetur un her eklediği tarif garantiydi. kapanmasına çok üzüldüm. Mimoza yı ben de deneyeceğim en kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet guvenilir bloglarin kapanmasi uzucu. Dene dene cok lezzetli..

      Sil
  2. bayıldım İstanbul fikrine ve temasına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolyelerden yuzuklerden cikmaliydi..

      Sil
  3. lafolsun dıye değil hepsı de harıka gorunuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. hepsi harkulade....peçetelik fikri olagan üstü...istanbul fotolarını nereden buldunuz(peçetelık için ) altındaki halkalar satılıyor mu..selamlarrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. google görsellerde gezindim biraz. Altındaki halka fon kartonu. Fotoğraflar benim olmadığı için paylaşamadım, mail verirseniz fotoğrafları gönderebilirim.

      Sil