29 Haziran 2012 Cuma

Şekerli Donut


Donut bir mayalı hamur çeşididir. Bana kalırsa tatlı olması da bizim onu kolay kabul etmemizi sağlamıştır. Hele ki Türk mutfağının tatlı hamur işlerini düşünürsek, donutlar onların yanında az tatlı bile kalır. Bana tatlı hamur pek hoş gelmez aslında; ne tahinli çörek, ne tatlılı milföy ne de yufkalı dolamalar falan.. (Falan küçümsemek için değildi.)  Bu benim tatlılarda şeker oranını az kullandığımdan da anlaşılır zaten.. Bana göre tatlı sütlüdür, meyvelidir, şerbetliyse üstü dondurmalıdır vb. 
Yabancı bir sitede gördüğüm bu donutlar, bizim sık sık yaptığımız halka pişilere benziyordu. İşte o pişiler bu sefer donut oldu. 


Şekerli Donut

Malzemeler;
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı instant maya
1 çay kaşığı tuz
1 silme yemek kaşığı toz şeker
2 - 3 su bardağı un

Üzeri için toz şeker - tarçın

Yapılışı;
Hamur mayalanmazsa diye riski azaltmak için :) ılık süte şeker ve mayayı ekleyip ağzını kapatıp üstüne küçük bir el havlusu örtüp karanlıkta ya da koyu renk bir kapta 5 dk. kadar bekletin. Bu süre sonunda alt taraf beyaz üst taraf köpüklü kahve gibi olacak. Mayanız hazır, hamurunuz artık kabaracak. 
2 su bardağı unu bir kaba eleyin, tuzunu katın. Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Gerekirse un ilavesi yapın. Kabın ağzını streç filmle hava almayacak şekilde sıkıca kapatın. Üzerini kapatarak yarım saat kadar mayalamaya bırakın. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlayın. Ortasını parmağınızla delerek küçük halkalar yapın. Kızgın yağda (mümkünse üzerini geçecek kadar) kızartın. Tarçınlı toz şeker karışımına bulayarak donutları hazırlayın.  
İnce taneli toz şeker hamura daha kolay yapışıyor. Bu markalara göre değişen bir şey. İsterseniz şekerle tarçını birazcık robottan geçirip hem şekeri inceltip hem de aromaları birbirine katabilirsiniz. Hamurun malzemesinde tarçın kullanılarak daha da lezzetlendirebilir, kaplama malzemesinde değişik süslemeler, sunumda çubuklara geçirmeler vs. ile de göz ziyafeti çekebilirsiniz. Hani bir mayalı hamur ne kadar süslenirse o kadar süsleyin yani:)
Sütlü kahveyle iyi gider gibi bu tarif.. 

Afiyet olsun... 

26 Haziran 2012 Salı

Çilekli Muhallebi Turta



Çilekli Muhallebi Turta


Malzemeler;
1 lt. süt
1 su bardağı un
1 + 1/4 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı buğday nişastası
Limon aroması veya 1 limonun suyu
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya


250 gr çilek
File fındık
İnce rendelenmiş limon kabuğu


Yapılışı;
Un, toz şeker ve nişastaları çelik bir tencereye alın ve tel çırpıcıyla karıştırın. Üzerine 1 yumurta, limon aroması ve sütü ekleyin. Kaynayana kadar tel çırpıcıyla karıştırın, altını kısarak tereyağı ilavesiyle bir kaç dk. daha pişirin. Ocaktan alıp vanilyayı ilave edin ve mikserle en az 5 dk. çırpın. Islatılmış tart kalıbına muhallebiyi dökün, üzerini düzleştirin ve 1 gece dolapta bekletin. Ertesi gün muhallebiyi kolay çıkarabilmek için yanlarını elinizle açın, bir kaç yapışmış yer olabilir. Üzerine servis yapacağınız tabağı kapatıp ters çevirin. Çilekleri ince ince doğrayarak dıştan içe geniş kısımlar altta kalacak şekilde dizin. Dilerseniz böyle dilerseniz üstüne de bir şeyler serpiştirip dilimleyerek servis yapın. 
Ben muhallebiden 3 küçük kase kadar ayırdım, tam ölçüyle biraz daha kalın olur. Kalıbınıza göre isterseniz bir kısmını farklı değerlendirebilirsiniz.  Çilek yerine farklı meyveler veya meyve peltesi, iri iri kuru yemiş taneleri hatta jöle bile kullanabilirsiniz. 


Bu tarif Ayda abla için.. 


Afiyet olsun...

22 Haziran 2012 Cuma

Menemen


Menemen

Malzemeler;
Yarım kg. domates
2 -3 adet sivri biber
3 yumurta
1- 2 yemek kaşığı tereyağı 
Tuz

Yapılışı;
Domateslerin kabuklarını soyarak küçük küçük doğrayın ya da irice robottan geçirin. Doğranmış biberleri tereyağında kavurun, domatesleri ve tuzu ekleyerek diriliği kaybolana kadar pişirin. Yumurtaları bir kasede çırpın ve domateslerin üzerine gezdirin, biraz pişmesini bekledikten sonra domateslere karıştırın. Sıcak sıcakken ekmeği batırarak tadını çıkarın.. 
Bir de üzerine ocaktan almadan önce kaşar rendeleyenler varmış.. 

Afiyet olsun... 

18 Haziran 2012 Pazartesi

Erişte Salatası


Erişte Salatası


Malzemeler;
Yarım paket erişte
3 adet çengelköy salatalık
3 dal taze nane
5 dal dere otu
2 diş sarımsak
Yarım kg yoğurt

Yapılışı;
Eriştelerin 1/3 ' ini tavada kavurarak esmerleştirin. Kalan eriştelerle birlikte makarna gibi haşlayarak hazırlayın ve soğumaya bırakın. Dere otu ve taze naneyi doğrayın, salatalıkları kabuklarıyla birlikte rendeleyin. Yoğurdu sarımsakla hazırlayın ve bütün malzemeyi birbirine karıştırın.
Portakal ağacından aldığım tarife değişiklik olarak kavruk aroma sevdiğimden eriştenin bir kısmını kavurdum, toz nane yerine de taze nane ve ek olarak dere otu kullandım. Servis öncesi yoğurtlu salataları karıştırmayı unutmayın..

Afiyet olsun..

11 Haziran 2012 Pazartesi

Çikolatalı Fransız Keki


Çikolatalı Fransız Keki

Malzemeler;
160 gr bitter çikolata
150 gr tereyağı tadında margarin 
4 yumurta
1 su bardağı çekilmiş kuru yemiş  
3/4 su bardağı toz şeker 
3/4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için çikolatalı sos

Yapılışı;
Yağı benmari usulü eritin, eriyen yağa çikolataları kırarak birlikte eritmeye devam edin. Ocaktan aldığınızda hala sıcakken öncelikle toz şekeri ve vanilyayı ekleyip şekeri eritin. Yumurta sarılarını tek tek ekleyerek çırpmaya devam edin. Çekilmiş kuru yemiş ve unu ekleyerek çırpın. Yumurta aklarını ayrı bir cam kapta kar haline gelene dek çırpın, çikolatalı karışımın üzerine dökerek karışımı birbirine yedirin. En son kabartma tozunu katıp birazcık daha karıştırdıktan sonra kelepçeli kalıpta 180 derecede pişirin. Soğuduğunda çikolatalı sos dökerek servis yapın. 
Bu kek buzdolabında bir gün bekleyince daha da lezzetli oluyor. Zaten ben dolapta bekleyen çikolatalı kekleri daha çok seviyorum. Böyle her ısırışta çikolata ve kuru yemiş tadı, ööfff...  Ben ne anlatmaya doğru gidiyosam böyle..:) 



Afiyet olsun...

7 Haziran 2012 Perşembe

Davet Sofrası


Poğaça - Börek Çeşitleri; 
Annemin Su Böreği 
Çikolatalı Düğümler

Su böreğini son anda listeye aldık, ben onun yerine farklı bir börek yapacaktım ama sofrada emzikli anneler ve bir de hamilemiz olunca lezzeti kalorisini boğan börek olsun dedik. Sarıyer Böreği'ni tarife ne hacet.. Çikolatalı Düğümleri mayalı hamurla düğüm poğaça gibi hazırladım.. 


Salata Çeşitleri;

Aslında biz börek ve salata seven bir topluluğuz. Bir de çay... 


Tatlı Çeşitleri;
Profiterol Abimin eşinden
Çikolatalı Fransız Keki (portakal ağacı)
Çilekli Muhallebi Turta
Kuru İncir Tatlısı

Profiterol önceki günün akşamı gelinimizden geldi sağolsun.. Ben Hatice'nin kitabını anneme almıştım, bu keki de orada gördüm, sitede değil :)  Çilekli Muhallebi Turta benim uyarlamam.. Kuru İncir Tatlısı da olduğu kadardı ama oldu..