15 Ağustos 2011 Pazartesi

İftar Sofrası

Makinemin lensini kirleten minik canavar sayesinde meyveler buğulu buğulu... Ayrıca öyle bir hızla fotoğraf çekmişim ki, sadece bir tane sofra, istediğim gibi de alamadım, kusura bakmayın. Böyle o kadar sofram oldu ki, fotoğraf sıkıntısıyla yayınlamadım... 
Bana kalsa ben hep zeytinyağlı ve salatayla doldururdum sofrayı ama her oruçlu bunları yemiyor maalesef...

Sofrada;

Sebzeli Mercimek Çorbası
Fırında Tavuk Baget - Patates
Tel Şehriyeli Pilav
Zeytinyağlı Taze Fasulye
Zeytinyağlı Barbunya
Mercimekli Börek
Yeşil Salata
ve Güllaç vardı...

Yaz ramazanlarında sofrada ne vazgeçilmez olur? Bence zeytinyağlı fasulye, şerbet ve güllaç.Mevsim kışsa bir de boza... Sofradaki pimpirikliler :) yüzünden hiçbir yemeği süslemedim, hepsi üstü boş, sade, yalın...

Fırında Tavuk Baget - Patates


Malzemeler;
1 kg tavuk baget
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı
Tuz
İsteğe bağlı baharatlar

3 - 4 adet kızartmalık patates

Patates için;
1/2 çay bardağı zeytinyağı ve tuz

Yapılışı;
Bu yemeği sosunu iyi çekmesi için bir gün öncesinde veya aynı günün sabahında yapmakta yarar var. Bagetleri yıkayıp suyunu süzün. Salça, yoğurt, zeytinyağı ve tuzu bir kapta karıştırın. Bütün bagetlere bulayın.Yağlı kağıt serili tepsiye dizin.

Patateslerin kabuklarını soyup elma dilim doğrayın. Tuz ve zeytinyağına bulayıp bagetlerin yanına yöresine serpiştirin. 200 derecede 40 - 50 dk. kadar pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.
Patatesleri bu şekilde başka yemeklerin yanına alternatif olarak da hazırlayabilirsiniz. Daha da lezzetlendirmek için bence olmazsa olmazı sarımsak, kekik ve biberiye..

Afiyet olsun...

10 yorum:

  1. her ne kadar buğulu olsa, sizi memnun etmesede...resimler leziz bir masayı anlatmaya yetiyor....emek vermişsiniz....ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. öenmli olan masadakilerin lezzeti.ve hepsi çok leziz gözüküyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. Şu masadakilerin hepside benim favorilerim arasında. ÇOk lezzetli görünüyorlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ben de zeytinyağlılara bayılırım. börek nefis görünüyor çıtır çıtır.
    ellerine sağlık. bence kıvamında yapmışsın. ben çok üzülüyorum artan yemeklere

    YanıtlaSil
  5. Hem yemekler hemde sofra düzeni harika görünüyor. :)

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. merve...reyyan bende sana geliyorum

    YanıtlaSil
  7. Sade ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize sağlık :D

    YanıtlaSil
  8. daha ne olsun cnm benim,herşey ne güzel gözüküyor:)afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  9. Halimiz müsait oldukça kapımız herkese açık:)

    YanıtlaSil