22 Kasım 2010 Pazartesi

Bayram Arifesi Kahvaltı Sofrası


9 günlük tatilde " Yemekleri, tatlıları, bayram sofralarını fotoğraflar yayınlarım.Ohh ne güzel." diyordum ama o kadar telaşeli geçirdim ki yemekleri tek tek fotoğraflamayı geçtim, masayı bile çekemedim. Ama iyi ki kendime bayramdan önce bol hamur işli bir kahvaltı sofrası hazırlamışım. Bayram sofrası olmasa da bayram habercisi (arife) sofrası olarak yayınlıyorum.

Sofrada gözükmeyen sodalı poğaçayla mini sandviçler
Biberli ekmek
Haşhaşlı baton ekmek
Beyaz çikolatalı nescafeli kek
ve kahvaltılıklarımız...

Sodalı poğaça çoğumuzun bildiği bizim pufpuf dediğimiz küçücük şeyler. Biberli ekmek ise  Hataylı bir arkadaşımın annesi yapardı bize sık sık, şimdi onlar Hatay'dalar ben kendi uydurduğumca yapıyorum.Keki kahvaltıdan bir kaç gün önce yapmıştım. Ve haşhaşlı ekmek.

Haşhaşlı baton ekmek


Malzemeler;
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı yağlı haşhaş + 1 çay bardağı su veya sıvıyağ
1 yemek kaşığı mavi haşhaş tohumu (İsteğe bağlı)
1 paket instant maya
3 - 4 su bardağı un

Yapılışı;
Yağlı haşhaşa su veya sıvı yağ ekleyerek seyreltin ve bir kenarda bekletin.Yağ, su ve sütü genişçe bir kaba alın elinizle biraz birbirine karıştırın.Haşhaşlar hariç kalan malzemeyi ekleyin, ele yapışmayan yumuşak bir hamur kıvamını alana dek yoğurun. Üzerini sıkıca kapatıp ılık bir yerde yarım saat mayalanması için bekletin. Yarım saat sonra haşhaşları ilave ederek hamurla özleşene dek tekrar yoğurun.15 - 20 dk. kadar tekrar mayalanması için bekletin.
Ekmeği ister baton ister yuvarlak tepside hazırlayabilirsiniz. Kullanacağınız kalıba yağlı kağıt serip hamuru kalıbın 3/4'ünü kaplayacak şekilde yerleştirin. Üzerine zeytinyağı veya yağlı haşhaş karışımından biraz sürüp haşhaş tohumu serpiştirin. 180 derecede alt ve üstünü kontrol ederek pişirin. Fırından aldıktan sonra kalıptan çıkarın ve eğer üzeri kuruysa ekmeğin yumuşaması için nemli bir bezle örtüp 1 dk. kadar bekletin. Çok fazla bekletmemeye dikkat edin yoksa ekmek bezin suyunu emer ve kendisi nemlenir. Başıma geldiği için biliyorum. Ya da fırçayla üzerini ıslatabilirsiniz.
Dilerseniz yağlı haşhaş kullanmadan sadece haşhaş tohumuyla da hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Ayrıca tatilde çoğumuz gibi ben de bloğumla ilgilenemedim. Yorumları ve mesajlarıyla beni hatırlayan herkese çok teşekkür ediyor ve ben de geçmiş bayramlarını tekrardan kutluyorum...

9 yorum:

  1. benim aklım tatilde uzun uzadıya kahvaltılarda, gün ortası TV izlemede kaldı! offf pabucum sıkıyor, canım sıkılıyor:)) diye şarkı söylüyorum:)) Ellerine sağlık harika olmuşlar! Narlı sütlacı da beğenmiştim bu arada...

    YanıtlaSil
  2. canım ellerinize sağlık harika bir menü allah bereketini artırsın

    YanıtlaSil
  3. durucum bayılıyorum senin bu yaptıklarına,kahvaltı sofran ADETA harika güzellikte olup,eline,emeğine,yüreğine sağlık diyorum.Ha ilk fırsatta da narlı sütlacını deniycem inş.SELAMETLE.cici haftalar...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım nefis bir kahvaltı sofrası olmuş

    YanıtlaSil
  5. Bu bayram ben de epey yoğun geçirdim... Tazecik dumanı üstünde ekmek ve yanına sıcacık çay ne güzel olurdu.... Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sofra harika gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  7. Maşallah,ne güzel ikramlarla donatmışsın sofrayı..Hepsi de birbirinden özel ve güzeller..
    Ellerine sağlık canım..
    Mutlu haftalar diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Hepsi çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. anamm bundan sonraki bayram kahvatılarında sendeyimm kızımmmm:)

    YanıtlaSil