5 Ekim 2010 Salı

Ananas Pelteli Muhallebi


Ananas Pelteli Muhallebi
Bu minik el önce elmama sonra elmamın kurduna göz koydu, kurdumu alıp gitti. 


Tarif çikolata soslu muhallebi'nin aynısı. Sadece çikolata yerine ananas suyu kullanarak pelte yaptım. Bu sefer konserve ananas suyu kullandım açıkçası pek de beklediğim lezzeti bulamadım. Gerçek ananas suyu veya ananas meyve suyunun daha iyi lezzet vereceği kanısındayım. Çünkü diğer hazır meyve sularını denediğimde gayet güzel tatları oluyordu. İsterseniz içine birkaç damla da limon suyu ekleyebilirsiniz. 


Malzemeler;
2 su bardağı ananas suyu
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 çay bardağı toz şeker
Birkaç damla limon suyu


Yapılışı;
Bütün malzemeleri tencerede kaynayana kadar karıştırın. Hazırladığınız muhallebilerin üzerine paylaştırın. 


Meyve sularını pelte olarak kullanmak sütlü tatlılar için büyük bir alternatif. Hazırladığınız pelteyi kek kalıbının 1/3 'ini dolduracak şekilde doldurarak üzerini de muhallebi veya irmik tatlısıyla kapatıp bir gün buzdolabında bekletin. İşte size mis gibi dilim dilim tatlı.Aynı şekilde yuvarlak kalıpta da yapabilirsiniz.  Ya da tek porsiyonluk kuplara ve kaselere kat kat dizebilirsiniz. İki kat arasına bisküvi, meyve parçaları ve çikolata parçaları koyabilirsiniz. Turta ve tart üstü süslemelerinde, tek başına, rulo katla, hayal ettiğiniz her şeyle:)


Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. pelte çok ilginç geldi bana, cidden hiç pişirmedim! ananas ile daha da hoş gözüktü gözüme! hazır ananas suyu değil mi? meyve püresi değil yani? Harika harika!!! ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli ,ellerine sağlık .sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu eli bi yerden hatırlıyorum,galiba bu bizim GUDUK olsa gerek.Ne yapsın teyzesi gibi dayanamamış,kimse de bişey vermeyince bi el atıyım demiştir.Uhhh öleydim ben ona:))Tatlınız nefis görünüyo sunum harika ADETA diyemesemde hoş gözüküyo,ellerinize sağlık.Cici salılar...SELAM VE DUA İLE...

    YanıtlaSil
  4. Bende mandalina soslu bir tatlı yaptım :) tabiki sizin tarifinizle daha şık olmuş ellerinize ve yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. sütüme sarelleme karışma; ( bunu dedikten sonra ekmeğimi elletmem veya saçını başını yolarım diyesim geliyo:) bayılıyorum sayfanın adına
    Evet ananas suyu değil, doğranmış olarak satılan konserve ananaslar var onun suyunu değerlendirmek istedim ama tabii katkı maddeli olduğu için gerçek ananas lezzetini vermedi.

    arzu beğenilerin için çok teşekkürler

    reyhandan o bizim guduk:)

    datlım mandalina eminim daha leziz olmuştur..

    YanıtlaSil
  6. bende ilk defa hafta sonu konserve ananas aldım..pastayı konservedeki su ile islatmayı düşünüyordum ki iyi ki seni okumuşum vazgeçtim :)

    ama ananaslı pelte yapma fikri çok güzel ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil